Gå til innhold

Redd for Tsunami-bølger i Spania..

Anbefalte innlegg

Gjest tjohooo
Skrevet

Takk, nå ble jeg innmari letta altså ;o)

Har liksom fått noe annet å engste meg for enn selve flyturen denne gangen.

Æsj, etter at barna ble født har jeg blitt en sånn skikkelig krisemaksimerer!!!

Gubben blir mildt sagt gær`n over at jeg ser problemene før de har oppstått. Han tar alt med knusende ro, heldiggrisen :-/

Hehe sorry ;)

Nei det er utrolig hva som kan skje... men tenk sånn, at å overbekymre og overbeskytte kan hindre barna i å nyte livet og føle seg trygge frem til de evt skulle komme ut for en ulykke... det beste du kan gjøre er jo å ha en sunn holdning som sier at "det og det kan vi ikke gjøre noe med" og ta fornuftige forhåndsregler i situasjoner det skulle kunne være nødvendig liksom :)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

10

• Atene

1

• nordina

1

• fyrlykt

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har de ikke alarm der? Har det i det hele tatt noen gang vært tsunami uti der?

Det vet jeg ikke noe om..

Gjest Spanjoli
Skrevet

Skal selv til Alicante til sommeren.Jeg er mer redd for terror enn for Tsunami bølger........

Gjest tjohooo
Skrevet

Ifjor var jeg litt stressa med tanken på terrorangrep. Når vi var der nede skjedde terrorangrepet i Benidorm (3 km unna) og i Alicante. I år blir det nok bare store bølger som kommer til å gjøre meg nervøs. Ser for meg at jeg ligger i solsenga og stirrer intenst på bølgene. Kommer det en svær en (etter normal målestokk), griper jeg nok fatt i ungene og løper for livet *hehe*

Og hva ville du vært redd for dersom det ikke nettopp hadde vært en tsunami? :)

Skrevet

Eller fått taket i hodet! Heteslag! uff. mange ting å engste seg for, he he.. Nei, med all respekt både for at du er bekymret og for de som har opplevd denne katastrofen jeg mener ikke å gjøre narr av noe eller noen. Og jeg får vondt i magen bare ved å tenke på alle de som lider nå...

Huff, ja, mye skummelt kan skje på terrassen min også!!!

Tross alt godt for psyken med litt galgenhumor oppi alt dette grusomme....

Skrevet

Skal selv til Alicante til sommeren.Jeg er mer redd for terror enn for Tsunami bølger........

Ja, sant nok det... På ferien i Spania for to år siden var det terror jeg var redd for. I år har tsunamien overskygget terror-redselen (foreløpig iallefall...).

Jeg høres jammen meg helt angstbefengt ut, men klarer stort sett å slappe av da ;o)

Skrevet

Hehe sorry ;)

Nei det er utrolig hva som kan skje... men tenk sånn, at å overbekymre og overbeskytte kan hindre barna i å nyte livet og føle seg trygge frem til de evt skulle komme ut for en ulykke... det beste du kan gjøre er jo å ha en sunn holdning som sier at "det og det kan vi ikke gjøre noe med" og ta fornuftige forhåndsregler i situasjoner det skulle kunne være nødvendig liksom :)

Jeg har vært innmari flink til å fortelle barna at noe sånt ikke kommer til å skje igjen osv osv, så jeg tror de er overbevist!

Kjempeviktig å ikke overføre sin egen redsel til barna. det har du helt rett i .o)

Skrevet

Og hva ville du vært redd for dersom det ikke nettopp hadde vært en tsunami? :)

Terrorangrep og flystyrt kanskje? Hadde nok alltids skulle klart å finne noe å bli redd for ,o)

Skrevet

Har de ikke alarm der? Har det i det hele tatt noen gang vært tsunami uti der?

Tror ikke det har vært Tsunami der, nei. Gubben påstår at selve "jordskjelvsentrum" ligger i havbunnen i Asia. Derfor kan slikt som dette skje der, men ikke i vår del av verden. Aner ikke om han sier det bare for å få slutt på sytinga mi da, men....

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg har vært innmari flink til å fortelle barna at noe sånt ikke kommer til å skje igjen osv osv, så jeg tror de er overbevist!

Kjempeviktig å ikke overføre sin egen redsel til barna. det har du helt rett i .o)

Så må du fortelle deg selv det :D

Gjest tjohooo
Skrevet

Terrorangrep og flystyrt kanskje? Hadde nok alltids skulle klart å finne noe å bli redd for ,o)

Hehehe du er en worrier du :D

Og som en kjent tvpersonlighet sier: Hvor dum skulle ikke du føle deg den dagen du sitter der som 90åring, har hatt et godt og langt liv, og ingenting har skjedd? :D

Skrevet

Så må du fortelle deg selv det :D

Det lover jeg på tro og ære å gjøre :o)

Skrevet

Hehehe du er en worrier du :D

Og som en kjent tvpersonlighet sier: Hvor dum skulle ikke du føle deg den dagen du sitter der som 90åring, har hatt et godt og langt liv, og ingenting har skjedd? :D

Hmm, _litt_ spenning skulle jeg alltids klart å takle, bare det ikke ble for voldsomt ;o)

Gjest fra sine
Skrevet

Jeg kan ikke berolige deg, jeg er like pysete selv.

Vi reiser til Danmark to ganger i året, har gjort det de siste 12 årene.

I sommer tror jeg vi må finne på noe annet, jeg har blitt helt livredd for havet.

Og Spania hadde jeg iallefall ikke tord å reise til! Ikke for det, jeg tør ikke å fly heller, så jeg hadde ikke kommet meg dit uansett, da..

Gjest tjohooo
Skrevet

Hmm, _litt_ spenning skulle jeg alltids klart å takle, bare det ikke ble for voldsomt ;o)

Tror du kunne egnet deg som sikkerhetsansvarlig eller FBI-agent :D

Skrevet

Jeg kan ikke berolige deg, jeg er like pysete selv.

Vi reiser til Danmark to ganger i året, har gjort det de siste 12 årene.

I sommer tror jeg vi må finne på noe annet, jeg har blitt helt livredd for havet.

Og Spania hadde jeg iallefall ikke tord å reise til! Ikke for det, jeg tør ikke å fly heller, så jeg hadde ikke kommet meg dit uansett, da..

Godt det finnes noen som er verre enn meg da ;o)

Skrevet

Tror du kunne egnet deg som sikkerhetsansvarlig eller FBI-agent :D

Der har du det! Min nye karriere:o)

Skrevet

Tror ikke det har vært Tsunami der, nei. Gubben påstår at selve "jordskjelvsentrum" ligger i havbunnen i Asia. Derfor kan slikt som dette skje der, men ikke i vår del av verden. Aner ikke om han sier det bare for å få slutt på sytinga mi da, men....

Hørt om Santorini ? En av teoriene om hvordan den minoiske sivilisasjonen på Kreta ble utslettet, dreier seg om vulkanutbruddet på Santorini, med påfølgende flodbølge.

Skal til Alicante til sommeren selv, og tar det med knusende ro. Det er betydelig farligere å kjøre til flyplassen.

Skrevet

Det kunne jo også hende at flyet falt ned, eller en bombe smalt eller dere kolliderer på vei til flyplassen.

Vi kan ikke stoppe å leve av redsel for å dø.

Skrevet

Jeg reiser med familien til Tenerife 9. januar, og engstelsen for flyturen og eventuell brann på hotellet (!) - er nå (nesten) helt erstattet av bølgeskrekk.

Jeg vet at jeg kommer til å sitte på stranden og se etter bølger.

Gleden over turen har vært helt borte siden sist søndag, men nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg litt igjen.

-Kjenner meg veldig igjen i det at engstelsen over alt som kanskje muligens kan komme til å skje er overveldende etter at jeg fikk barn. Jeg var da faktisk ikke sånn før!!

Jeg vil trøste deg med at det fortsatt er en stund til dere skal reise, og mest sannsynlig vil du ha fått dette forferdelige som har skjedd litt mer på avstand da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...