Gå til innhold

Behandlers behov


Gjest spørr

Anbefalte innlegg

Gjest spørr

Skal behandler ha eller gi uttrykk for behov til pasienten?

La oss si at behandlern har et behov om å vite hvordan det går med en tidligere pasient, skal behandlern kunne kontakte pasienten?

Eller skal behandleren aldri gi uttrykk for sine behov eller vise dem til pasienten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rubina29

Dette har vel med taushetsplikten å gjøre. Da mener jeg at behandlerskal holde kjeften sin for å si det tydelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faglige behov

Jeg synes at det er både profesjonelt og omsorgsfullt at en behandler ønsker å vite hvordan det går med en "gammel" pasient. Både fordi behandlere genuint interesserer seg for sine pasienter (ektefølt omsorg for andre mennesker er faktisk en forutsetning for å orke å jobbe over tid i psykiatrien), og som en faglig tilbakemelding på den behandlingen som ble gitt; en kvalitetskontroll, altså.

Jeg synes imidlertid ikke at behandler aktivt skal oppsøke pasienten; et avsluttet behandlingsforhold er avsluttet. Men pasienten kan fx gi samtykke til at epikrise sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...