Gå til innhold

Bruk pengene i Norge!!

Anbefalte innlegg

Gjest skandaløst
Skrevet

Det er flott at Norge engasjerer seg i Flodbølgekatastrofen. Igår innvilget regjeringen å gi penger til dette. MEN!!

Nå har de jaggu meg innvilget TI milliarder til! Dette brukte de TO dager på. Hvorfor i huleste kan ikke disse pengene heller bli brukt på eldre og gamlehjem, de har betalt skatt hele sitt liv, og fortjener dette, isteden for å bli passive å ligge i gangen på et gamlehjem.

Også sykehusene trenger penger!!Dette er en skandale.

Skrevet

"Dette er en skandale."

DU er en skandale!

For øvrig er det mer enn nok penger til begge deler.

Gjest Cinderellla
Skrevet

Sorry meg men, dette var et drit teit innlegg!!!

Du kan vel ikke sette opp mot hverandre de eldre i Norge mot de der nede????

Om så de ligger på gangen på sykehusene, så har de da i alle fall tak over hode!!!!

De har tørre klær, de får mat i det hele tatt, de er i full stand til Å LEVE!!!

Noe som ikke er en selvfølge for millioner som nå ikke har tak over hode, ikke mulighet til å skaffe seg hverken, hus, mat eller medisiner!!! Bruk heller energien din på å prøve å sette deg inn i en slik situasjon!!!

Empati for andre enn sine egene er kanskje vanskelig for en del nordmenn eller???

Gjest Timari
Skrevet

Alltid trist med eldre som har uverdige forhold på eldrehjem, men dette kan allikvel ikke sammenliknes med tragedien i Asia.

Skrevet

"Dette er en skandale."

DU er en skandale!

For øvrig er det mer enn nok penger til begge deler.

Er det ikke du som er imot person-angrep og usakligheter?

Skrevet

Er det ikke du som er imot person-angrep og usakligheter?

Jo, og derfor kritiserte jeg også tullingen bak innlegget, som i høyeste grad er både usaklig og bedriver person-angrep.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå blir nok redaktøren av Finansavisen og Kapital, Trygve Hegnar, anklaget for å være en ortodoks marxist og vulgærkommunist:

"- Gi 100 ganger mer

Den norske regjeringen har til nå lovet en støtte på 100 millioner kroner i nødhjelp til flombølgeofrene i Sør- og Sørøst-Asia.

- Regjeringens bidrag er skammelig lite. Vi er verdens rikeste land. 10 milliarder kroner er en hundredel av Petroleumsfondet. Vi ville ikke merke det en gang, sier han til NRK Ukeslutt."

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4390009.html

Noe lignende har jeg foreslått, bare for en annen katastrofe (sult).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tør du lese dette:

"I hopetall har frivillige tatt seg til katastrofeområdene for å hjelpe. Det finnes ikke tall på hvor mange som i over en uke har gravd fram omkomne, ryddet ruiner, og stablet lik med bare dårlige minner som betaling.

Hver kilometer langs veiene i Phuket-området står hjelpestasjoner med gratis varm og kald mat, klær og vann - til alle som ønsker det.

Lokale og nasjonale selskaper har åpnet lommeboka og gitt millioner av kroner, samt medisiner og nødhjelp til katastrofeområdene.

Flere tusen privatpersoner og alle transportselskapene har stilt alt de har av kjøretøy til gratis disposisjon. Flyselskapene har gått i skytteltrafikk for å få turistene evakuert til Bangkok - uten å kreve et øre for det.

Prinsessen av Thailand har gitt ti nye respiratormaskiner til sykehusene i området, og dronningen står personlig bak telthusingen av alle som har blitt hjemløse.

Selv straffangene i de lokale fengslene skal ha krevd å få delta på det tyngste arbeidet - bæringen av omkomne. I snart en uke har 30 av dem fått sin vilje innfridd. Uten at noen har rømt."

Les hele artikkelen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/03/419148.html

Skrevet

Jeg tror Norge har råd til begge deler.

Så da håper jeg regjeringen fort hoster opp det som trenges for å få skikkelige skoler med matservering, og gode eldreboliger og pleie.

Men ikke ta fra de som trenger det mer enn oss, ta fra de aller rikeste i form av høy beskatning.

Skrevet

Tror ikke du er helt KLAR over hvor lite EN milliarder(det er bare EN liten milliardb det er snakk om) egentlig er i den store sammenheng!

Klart at vi kan bruke penger her hjemme også, men det gjør vi ikke uansett hva som skjer rundt om kring i verden!

De har også sagt at dette går ikke ut over den bistanden norge bruker generelt over... dessuten så har norge råd til dette... det har hverken Sri Lanka, eller noen av de andre landene som er rammet av dette!

En milliarder er en pitteliten dråpe i havet i forhold til hva vi kunne ha gitt!

Dette påvirker ikke oss i norge på NOEN måte... og jeg syntes det er flott jeg at vi gir dette til dem, de trenger det de kan få for å gjenoppbygge byer, slik at de kan leve igjen!

Må si du har startet godt på det egoistiske året ditt!

Skrevet

Tror ikke du er helt KLAR over hvor lite EN milliarder(det er bare EN liten milliardb det er snakk om) egentlig er i den store sammenheng!

Klart at vi kan bruke penger her hjemme også, men det gjør vi ikke uansett hva som skjer rundt om kring i verden!

De har også sagt at dette går ikke ut over den bistanden norge bruker generelt over... dessuten så har norge råd til dette... det har hverken Sri Lanka, eller noen av de andre landene som er rammet av dette!

En milliarder er en pitteliten dråpe i havet i forhold til hva vi kunne ha gitt!

Dette påvirker ikke oss i norge på NOEN måte... og jeg syntes det er flott jeg at vi gir dette til dem, de trenger det de kan få for å gjenoppbygge byer, slik at de kan leve igjen!

Må si du har startet godt på det egoistiske året ditt!

Godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Jeg tror Norge har råd til begge deler.

Så da håper jeg regjeringen fort hoster opp det som trenges for å få skikkelige skoler med matservering, og gode eldreboliger og pleie.

Men ikke ta fra de som trenger det mer enn oss, ta fra de aller rikeste i form av høy beskatning.

Vi trenger bedre skoler ja, men maten får være foreldrenes ansvar synes nå jeg.

Skrevet

Du gjør meg kvalm med det du skriver.

Skrevet

Vi trenger bedre skoler ja, men maten får være foreldrenes ansvar synes nå jeg.

Ja, det burde det, men foreldre er seg ikke alltid sitt ansvar bevisst.

Skrevet

Det er greit nok at eldre i dette landet fortjener en verdig alderdom, men synes ikke du at ofrene som har mistet alt de eide fortjener å få hjelp til å overleve? Vi kommer ikke til å legge ned en eneste institusjonsplass pga disse pengene.

Gjest osiris
Skrevet

Eldre og syke i Norge fortjener å ha det godt. Sammenliknet med de fleste andre land så har eldre i Norge det veldig bra. Jeg har ingenting i mot at det brukes mer penger på velferd her hjemme, problemet er bare den pris og kostnadsøkninga vi vil få med å bringe MYE mer penger inn i den norske økonomien.Men litt mer tåler vi godt.

Etter flomkatastrofen i Sør-Øst Asia er det mange i alle aldersgrupper som verken har tak over hodet eller mat.

Jeg syns det er helt riktig at de har bevilget mer penger. Det kommer ikke til å gå på bekostning av velferd her hjemme.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Ja, det burde det, men foreldre er seg ikke alltid sitt ansvar bevisst.

Nei desverre men det burde de. Synes ikke skolematen skal betales over offentlige budsjetter, selv om jeg har to barn o skole selv.

Skrevet

Hvis du absolutt må stille noe mot pengebevilgning pga. katastrofen hvorfor velger du eldreomsorg? Hvorfor velger du ikke bruk av penger til oppussing, treningssentre f.eks? Hvorfor skal staten 'velge' imellom, og ikke andre 'bedrifter'?

Det finnes sikkert skandaler i pengebruk et eller annet sted, men største skandalen i vår moderne tid er egoisme og lineær tankegang som at 'hvis ikke pengene hadde vært brukt der så hadde vi hatt bedre......etc'. Det er så naivt at jeg håper at du er barn eller tenåring for da forstår jeg at du kan sammenligne så umodent.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jo, og derfor kritiserte jeg også tullingen bak innlegget, som i høyeste grad er både usaklig og bedriver person-angrep.

Med vennlig hilsen

Jeg er sterkt uenig med den som skrev innlegget, men hvordan kan du si at han/hun driver med personangrep?

Nå er du usaklig IGJEN.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

De gamle har ihvertfall en seng å sove i. De får stell og omsorg og de får mat.

Her har mange mistet både hjem og arbeid. Det er bare vrakrester igjen. De har ikke mat og rent drikkevann.

Prøv og sett deg inn i den situasjonen.

Hva er verst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...