Gå til innhold

Bruk pengene i Norge!!

Anbefalte innlegg

Gjest Først meg selv og så meg selv, også min neste, om det er til mit
Skrevet

De eldre, skolebarn og alle vi andre har det rimelig godt i forhold til mange i sørasia nå.

Skrevet

Godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Takk:)

Skrevet

Jeg tror Norge har råd til begge deler.

Så da håper jeg regjeringen fort hoster opp det som trenges for å få skikkelige skoler med matservering, og gode eldreboliger og pleie.

Men ikke ta fra de som trenger det mer enn oss, ta fra de aller rikeste i form av høy beskatning.

Præhæhæ..."gi bort masse penger, men ikke mine selvsagt"..

Skrevet

Jo, og derfor kritiserte jeg også tullingen bak innlegget, som i høyeste grad er både usaklig og bedriver person-angrep.

Med vennlig hilsen

Nå er det du som er både personlig og usaklig - igjen!

Selv om man er uenig i sak, så går det an å oppføre seg Sør.....

Skrevet

"Dette er en skandale."

DU er en skandale!

For øvrig er det mer enn nok penger til begge deler.

.."mer enn nok penger"...så lenge det er andres.

Skrevet

Selv om du ikke er vant til tall, bør du prøve å lære deg titallssystemet. Regjeringen har bevilget én milliard, mao 1,1 milliard tilsammen.

I motsetning til deg opplever jeg det som gledelig at det ennå ikke har gått av moten å hjelpe hverandre når man er i nød.

Skrevet

.."mer enn nok penger"...så lenge det er andres.

????

Skrevet

Nå er det du som er både personlig og usaklig - igjen!

Selv om man er uenig i sak, så går det an å oppføre seg Sør.....

Du får forsøke, Goliath.

Skrevet

Du får forsøke, Goliath.

Er det rart det blir krig i verden med slike som deg i den....?

Du snakker om manglende evne til selvkritikk.....

petter smart
Skrevet

En får verken lange innslag på TV eller internasjonal anerkjennelse av å gi penger til sine gamle, syke, barn osv.

Hvert eneste år dør langt flere mennesker av ulike sykdommer, sult osv. enn av denne flodbølgen. Men dette kommer ikke på TV. Det gir ikke internasjonal prestisje å gi penger til dette. Det egner seg ikke på TV.

Det er lett å være gavmild med andres penger. Det er lett å være gavmild når en selv har alt en trenger. Men det er mange i Norge som ikke har det så godt, som ikke har alt de trenger. Disse burde prioriteres, selv om en selvfølgelig må hjelpe til etter en slik katastrofe.

Bl.a. Hegnar mener vi kan 10 milliarder uten at vi vil merke det engang. Han vil sikkert ikke merke det, men framtidige generasjoner vil ha mindre penger å rutte med.

Skrevet

Tør du lese dette:

"I hopetall har frivillige tatt seg til katastrofeområdene for å hjelpe. Det finnes ikke tall på hvor mange som i over en uke har gravd fram omkomne, ryddet ruiner, og stablet lik med bare dårlige minner som betaling.

Hver kilometer langs veiene i Phuket-området står hjelpestasjoner med gratis varm og kald mat, klær og vann - til alle som ønsker det.

Lokale og nasjonale selskaper har åpnet lommeboka og gitt millioner av kroner, samt medisiner og nødhjelp til katastrofeområdene.

Flere tusen privatpersoner og alle transportselskapene har stilt alt de har av kjøretøy til gratis disposisjon. Flyselskapene har gått i skytteltrafikk for å få turistene evakuert til Bangkok - uten å kreve et øre for det.

Prinsessen av Thailand har gitt ti nye respiratormaskiner til sykehusene i området, og dronningen står personlig bak telthusingen av alle som har blitt hjemløse.

Selv straffangene i de lokale fengslene skal ha krevd å få delta på det tyngste arbeidet - bæringen av omkomne. I snart en uke har 30 av dem fått sin vilje innfridd. Uten at noen har rømt."

Les hele artikkelen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/03/419148.html

Du har mail. :)

Skrevet

En får verken lange innslag på TV eller internasjonal anerkjennelse av å gi penger til sine gamle, syke, barn osv.

Hvert eneste år dør langt flere mennesker av ulike sykdommer, sult osv. enn av denne flodbølgen. Men dette kommer ikke på TV. Det gir ikke internasjonal prestisje å gi penger til dette. Det egner seg ikke på TV.

Det er lett å være gavmild med andres penger. Det er lett å være gavmild når en selv har alt en trenger. Men det er mange i Norge som ikke har det så godt, som ikke har alt de trenger. Disse burde prioriteres, selv om en selvfølgelig må hjelpe til etter en slik katastrofe.

Bl.a. Hegnar mener vi kan 10 milliarder uten at vi vil merke det engang. Han vil sikkert ikke merke det, men framtidige generasjoner vil ha mindre penger å rutte med.

Vås. 10 milliarder fra oljefondet er mindre enn 1 prosent. Ingen vil merke noe som helst.

1 milliard er 1 promille.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Er det rart det blir krig i verden med slike som deg i den....?

Du snakker om manglende evne til selvkritikk.....

Igjen ansvarsfraskrivelser fra deg.

Gjest sussilei
Skrevet

Fordi det er verre å bo i en pinnehaug uten tilgang på rent vann, mat, og med fare for å bli rammet av epidimier dersom de kommer, enn det er å bo på 2-mannsrom på sykehjem i Norge.

Og fordi det ikke får noen effekt på norsk økonomi når man bruker penger i utlandet. Dersom man putter pengene inn i norsk økonomi, kan det føre til ytterligere press i økonomien, for høy inflasjon, dårligere konkurranseevne, og tap av arbeidsplasser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...