Gå til innhold

Har noen gode tips for meditering?

Anbefalte innlegg

Gjest miheda
Skrevet

Trenger å få ro i kroppen, blandt annet for å sove, samt å tenke positivt.

Skrevet

Tror man bør ta et kurs om man skal få skikkelig "tak" på dette med meditering.

Skrevet

Om du tenker på "lett" meditering så er ikke det så utrolig vanskelig å starte med selv... det finnest bøker, kurser, cd-plater osv som enkelt viser deg åssen du skal gjøre det på et nybegyner stadie:)

http://www.alternative-medicine.net/meditation/norwegian.html

Ta deg et søk på nettet og det kommer opp masser av info om mange meditasjonsmåter:)

Kan også ambefale acem meditasjon:)

Skrevet

For å få sove så prøver jeg å ta for meg kroppsdel for kroppsdel, mens jeg "messer" sakte for meg selv - slapp aaav i nakken... høyre skulder.. høyre overarm... osv. Og sier til meg selv at for hver gang jeg puster ut skal jeg bli enda trøttere.

For en kjapp avspenning kan du stramme alle muskler du får til på én gang - ansikt, kjever, fingre, tær, knær.. alt. Stram så hardt du kan og hold noen sekunder - og slapp av. Da vet du forskjellen på spente og avslappede muskler.

"Ordentlig" meditering har jeg overhodet ikke peiling på.

Gjest tjohooo
Skrevet

Søk på "meditation" etc i et fildelingsprogram, så får du tak i en del lydfiler du kan høre på. Mange av dem har også en stemme som sier ting, hjelper å høre på det i søvne også: )

Skrevet

Noen går inn for trancendental mediatasjon. Det virker gjerne bra i begynnelsen. Så melder gjerne problemene seg. Noen får kraftige angstproblem og forstyrrelser av virkelighetsoppfatningen. Derfor advarte danske leger for noe år siden mot denne typen mediatasjon. Det finnes sikkert andre gode medidasjonsformer uten å bruke trancendental mediatasjon. Hold deg unna alt som ligner denne mediatasjonsformen !

Vel så viktig bidrag til sinnsro er riktig hvile, nok god søvn og holde tankene unna mulige bekymringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...