Gå til innhold

problemer med søvn


Gjest piza

Anbefalte innlegg

Vi har en sønn på 10 år. Han har vansker med å sovne om kvelden. Han legger seg gjerne i 21.00 tiden etter et kveldsmåltid og tannpuss. Deretter leser vi for ham eller han leser i bok / tegneserier. Det er vanlig at klokken er både 23.00 og 24.00 før han sovner på en vanlig ukedag. Når vi har ferie, blir klokken ofte seinere. Han sier også at han er så trist inni hjertet sitt. Han er nesten aldri glad. Dette bekymrer oss voksne!!Finnes det hjelp for dette, jeg synes det må skje endringer fort!mvh. fortvilet mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en mamma i nord

Det er svært forskjellig hvor mye søvn et barn trenger, så kanskje din sønn trenger mindre enn gjennomsnittet.

Det at han føler seg trist og nesten aldri er glad er derimot bekymringsfult. Kanskje dere skulle prate med helsesøster på skolen eller fastlegen for å diskutere om dette burde undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært forskjellig hvor mye søvn et barn trenger, så kanskje din sønn trenger mindre enn gjennomsnittet.

Det at han føler seg trist og nesten aldri er glad er derimot bekymringsfult. Kanskje dere skulle prate med helsesøster på skolen eller fastlegen for å diskutere om dette burde undersøkes nærmere.

Takk for dette svaret. Sønnen min er imidlertid alltid trøtt og uopplagt. Vet at han behøver mer søvn enn han får. Kvier meg for å snakke med helsesøster. Hun er ikke helt lett å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Takk for dette svaret. Sønnen min er imidlertid alltid trøtt og uopplagt. Vet at han behøver mer søvn enn han får. Kvier meg for å snakke med helsesøster. Hun er ikke helt lett å forholde seg til.

Da synes jeg du skulle diskutere det med fastlegen, ta også opp dette med den tristheten han føler. Kanskje det er noe som bør ses nærmere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...