Gå til innhold

Bare griner og griner


deprimert med mange tanker

Anbefalte innlegg

deprimert med mange tanker

Fikk sjokkmelding fra trygdekontoret i dag, har ikke lenger rettigheter til sykepenger, må søke om rehabiliteringspenger. Har fått for mye utbetalt allerede fra november så nå blir det trekk og ingen utbetaling i januar.

Rehabiliteringspenger er jo bare 66% av lønn, så det spørs om jeg får noe i februar.

Jeg har bare grått i dag, alt er helsvart, jeg er flau over meg selv, og jeg fatter ikke hvor jeg skal hente penger til husholdningen, har barn å forsørge. Barnetrygda er jo brukt opp lenge før jul, jeg trodde jo at jeg skulle få lønn som vanlig i januar.

Sosialkontoret - NEI. Da vil jeg heller dø. Jeg har vært der en gang for vel 10 år siden, har aldri følt meg så ydmyket før i mitt liv. Den samme kjerringa jobber fortsatt der, hun skal ikke få se meg gråte flere ganger!

Har min første time på VPP på fredag, sykmeldingen min går ut denne uken, jeg ser ingen annen råd enn å presse meg på jobb. Hvor skal jeg hente kreftene fra? Jeg MÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, innlegget ditt gjorde inntrykk på meg, og det var vondt og lese.Økonomisk situasjon har alt og si,særlig når man har unger.det finnes nødløsninger som enkelte typer lån, som en kriseløsning. det er dyre lån, men for og overleve,er det kanskje en mulighet. det er ikke alle lån som krever sikkerhet. men det beste ville vært og låne av noen, hvis du kan, eller låne av sosialkontoret.Men nå er dette en sperre for deg.porøv og sette opp et budsjett,og undersøk når du får penger neste gang.få litt mer oversikt over hvor mye du trenger.Prøv og gjøre det beste ut av situasjonen, og få utsatt regninger så godt du kan.Du kan jo forsøke deg ut i jobb, merker du at det ikke går,må du snakke med arbeidsgiveren din, og legen din,og forsøke og løse floken på beste måte.Når man har vært lenge borte far jobb, er det veldig vanlig og grue seg til og komme tilbake.Det blir en terskel. Men det kan hende du må prøve og se hvordan det føles. Eller du må søke rehabilliteringspenger hvis det låser seg.Jeg er i en sykemeldingsituasjon selv, og kommer til og være det frem til vårparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Dersom arbeidsgiveren din har en pensjonsordning er det mulig du har rett til tilleggsytelser fra en pensjonskasse eller fond i tillegg til 66% fra trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuter med legen din hvorvidt det vil være konstruktivt for deg å forsøke deg i jobb nå, eller om han mener du fortsatt bør være sykemeldt. Kanskje et alternativ kan være å være delvis sykemeldt?

Dersom du ikke har hatt mulighet til å forutse det som nå har skjedd, så vil jeg anta at sosialkontoret ville vært villig til å hjelpe deg i januar i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...