Gå til innhold

Program på Tv-norge nå NHD


Gjest rota

Anbefalte innlegg

Så du på det?

Jeg bare lurer på i hvilken leir du ligger her. Mener du at de med mange personligheter har spaltet personligheten fordi de har opplevd veldig sterke ting, eller som den psykiateren i programmet sa, at dette er falske minner som blir skapt i behandlingen. At pasienten og behandleren skaper de falske minnene ubevisst i forbindelse med en terapisituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

For det første har vi ved vår avdeling knapt sett personer med multippel personlighet. Jeg har aldri hatt noen.

For det andre er jeg ikke i noen av "leirene" når det gjelder slike traumer. Jeg vet at det finnes mange (sannsynligvis de aller fleste) som har opplevd slike traumer.

Men jeg vet også at det finnes pasienter som har fått disse "minnene" plantet i seg av sine behandlere. For en til to måneder siden var det en bruker her på DOL som fortalte om en slik terapi hun gikk i. Det viste seg at flere dolere kjente til denne behandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Dersom man makter å dele sin identitet inn i helt atskilte personligheter som har egne navn, kjønn og alder... vel, da MÅ man vel ha hatt en oppvekst som var helt for jævlig??

Men der jeg begynner å ramle av lasset, er når de prater om å ha blitt utsatt for satansitiske rituelle overgrep, og at det er "vanlig" for slike pasienter. Det høres veldig rart ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

jeg tenker at slike personlighetspaltinger kan forekomme, men at dette er ekstremvarianten. At folk kan oppleve å være flere personligheter men at de ikker så langt fra hverandre som i dette tilfellet her.

Selv om man skulle oppleve grusomme overgrep så er det vel få som blir spaltet slik som denne damen?

Kanskje det rett og slett er fremragende skuespillerprestasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...