Gå til innhold

Høy kroppstemperatur

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i hele mitt liv aldri vært plaget av å fryse. Jeg har alltid, uten unntak, vært den personen som har klaget over hvor varmt det er, og luftet og stått i.

Dette høres sikkert ut som en drømmesituasjon for mange, men for meg er det som et fengsel. Jeg kan f.eks ikke ligge inntil kjæresten min i mere enn ca 5 minutter før jeg blir ubehagelig varm og må lufte meg. Min trivselstemperatur i rom som stuer osv er 16-17 grader.

Jeg har vært i kontakt med lege ang. dette og sjekket stoffskifte +++, men alt er helt supert..

Hvorfor er jeg så varm, jeg ønsker å få vite om det er noe jeg kan gjøre for å holde temperaturen i sjakk?? Å drikke mye vann har jeg forsøkt, men må opp i omtrent 4-5 liter om dagen for at det skal ha noen virkning..

Hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16944-h%C3%B8y-kroppstemperatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Du sier ikke noe om hvilken temperatur du har målt. Sannsynligvis har du helt normal temp, men du har følelsen av å være varm. Noen mennesker har mer av en fett-type i huden som produserer varme enn andre, kanskje er du en av disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...