Gå til innhold

ferdig attført ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært under attføring i flere år. Jeg har gjort ferdig en høyere utdanning i denne perioden, riktignok avbrutt med noen sykdomsperioder. Har også vært såpass langvarig syk at jeg har gått periodevis på rehabiliteringspenger. Nå har jeg forstått det slik at jeg om noen uker vil motta et brev der jeg blir erklært "ferdig attført",jeg vil da ha krav på ytterligere seks måneders attføringsstønad i jobbsøkefasen.

Nå er det slik at jeg på langt nær føler meg bra nok til å jobbe 100%( aetat stiller seg uforstående til dette). Da jeg selv ville gjøre et forsøk på å fortrenge min skrantne helsesituasjon ordnet jeg meg en praksisplass hvor jeg ble forespeilet gode muligheter for fast ansettelse etterpå. Har gått på jobb hver dag samme hvor sjaber jeg har følt meg , og virkelig prøvd å gjøre en god jobb, føler nesten at dette var min siste sjanse til å få en jobb. Viser seg nå at jeg har hatt max uflaks, firmaet ble nedlagt for noen dager siden, alt jeg har gjort føles "til ingen nytte". Vet at det vil komme godt med siden at jeg har fått en attest, men dere som er kronisk syke og som leser dette vil nok forstå hvordan jeg føler meg. Står ikke akkurat arbeidsgivere i kø for å ansette noen som ikke har plettfri vandel hva helse angår. Ser nå veldig svart på videre jobbsøking samt ny runde med ny jobb, nye rutiner osv.

Hvilke muligheter har jeg i min siruasjoen, noen som vet?

Er det "kroken på døra" fra aetats og TKs side etter disse seks månedene, eller er det andre muligheter?

Gjest også kronisk syk
Skrevet

Kan du ikke be om å få arbeid med bistand? Da vil du jo vise arbeidsplassen du havner på at du er seriøs og over sykdomsperioden og det blir gode muligheter for fast ansettelse.

Skrevet

Jeg havnet i hvert fall på uføretrygd tilslutt etter fem års attføring og fire mnd jobbing etter det så jeg har ingen trøst å gi

Skrevet

Jeg havnet i hvert fall på uføretrygd tilslutt etter fem års attføring og fire mnd jobbing etter det så jeg har ingen trøst å gi

Ok,

takk for svar begge to!

Fikk bare et anfall av selvmedlidenhet:-)

Skal prøve å skjerpe meg og undersøke muligheter for eventuelt arbeid med bistand el. lignende.

Har jo erfaring fra tidligere med at ting pleier å ordne seg, bare litt sytete i kveld.

Skrevet

Ok,

takk for svar begge to!

Fikk bare et anfall av selvmedlidenhet:-)

Skal prøve å skjerpe meg og undersøke muligheter for eventuelt arbeid med bistand el. lignende.

Har jo erfaring fra tidligere med at ting pleier å ordne seg, bare litt sytete i kveld.

Det er lov, det er ikke alltid ting blir som man vil :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...