Gå til innhold

Kul på brystvorten som gjør vondt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lille, store, redde meg

Alle forandringer på brystene/brystvortene burde sjekkes av lege umiddelbart

Jamen, går det ann å få kvise midt på brystvorten, som klør og vokser? Kreft vokser vell ikke utenpå brystet? Legen vil tro jeg er hypokonder.

Blacky1365380153

Jamen, går det ann å få kvise midt på brystvorten, som klør og vokser? Kreft vokser vell ikke utenpå brystet? Legen vil tro jeg er hypokonder.

Hei. tror nok ikke selve kulen er noe farlig men alle forandringer på brystet/vorten burde sjekkes av lege. Sjekk på nettet vedr brystkreft. det kan jo være en kvise men noe dr.... hvis det ikke er det :-) Ikke bry deg om hva legen mener, vær heller trygg :-)

lille, store, redde meg

Hei. tror nok ikke selve kulen er noe farlig men alle forandringer på brystet/vorten burde sjekkes av lege. Sjekk på nettet vedr brystkreft. det kan jo være en kvise men noe dr.... hvis det ikke er det :-) Ikke bry deg om hva legen mener, vær heller trygg :-)

Finner ingen info på internett om dette. Det er jo en kul utpå, ikke inni. Men jeg skal ta oppfordringen din. Er den ikke borte om ei uke, skal jeg til legen.

Blacky1365380153

Finner ingen info på internett om dette. Det er jo en kul utpå, ikke inni. Men jeg skal ta oppfordringen din. Er den ikke borte om ei uke, skal jeg til legen.

Ulike symptomer

De aller fleste svulster i brystet er godartede. Flerfarget væske (hvit, grå, brun, grønnlig) fra brystvorten er sjelden tegn på kreft, men bør likevel undersøkes av lege. Betennelse i forbindelse med amming eller medfødt, inntrukket brystvorte er ikke symptomer på brystkreft. Disse symptomene kan være tegn på kreft:

– Knute i brystkjertelen eller i armhulen

De aller fleste knuter i brystkjertelen er godartede. Slike knuter skal man likevel la en lege undersøke. En kul i armhulen kan være det første merkbare tegnet på brystkreft. Dette kan skyldes spredning av svulsten til en lymfeknute. Brystkreft kan også føre til at brystet blir større og kjennes hardere.

– Sår på huden over brystet

Alle sår som ikke vil gro, bør undersøkes av lege.

– En brystvorte som plutselig trekkes inn eller peker i en annen retning

Dette kan være det eneste symptomet på brystkreft i et tidlig stadium.

– Eksemlignende forandringer på eller rundt brystvorten

– Appelsinhud (rød, hoven hud med forstørrede porer)

– Blodblandet eller klar væske fra brystvorten

Dette bør alltid underøkes av lege.

Annonse

lille, store, redde meg

Ulike symptomer

De aller fleste svulster i brystet er godartede. Flerfarget væske (hvit, grå, brun, grønnlig) fra brystvorten er sjelden tegn på kreft, men bør likevel undersøkes av lege. Betennelse i forbindelse med amming eller medfødt, inntrukket brystvorte er ikke symptomer på brystkreft. Disse symptomene kan være tegn på kreft:

– Knute i brystkjertelen eller i armhulen

De aller fleste knuter i brystkjertelen er godartede. Slike knuter skal man likevel la en lege undersøke. En kul i armhulen kan være det første merkbare tegnet på brystkreft. Dette kan skyldes spredning av svulsten til en lymfeknute. Brystkreft kan også føre til at brystet blir større og kjennes hardere.

– Sår på huden over brystet

Alle sår som ikke vil gro, bør undersøkes av lege.

– En brystvorte som plutselig trekkes inn eller peker i en annen retning

Dette kan være det eneste symptomet på brystkreft i et tidlig stadium.

– Eksemlignende forandringer på eller rundt brystvorten

– Appelsinhud (rød, hoven hud med forstørrede porer)

– Blodblandet eller klar væske fra brystvorten

Dette bør alltid underøkes av lege.

Takker. Skal bestille legetime. For den vokser og gjør vondt.

• 2 uker senere...
lille, store, redde meg

Hei

Har du vært hos legen med "kvisen"?

Klem Blacky

Den forsvant. Litt igjen enda og jeg nevnte det for legen. Han sa hvis den forsvant så var det nok ikke noe farlig. Istedenfor skal jeg fjerne en føflekk og fikk pencilin mot urinveisinfeksjon, som den forrige legen min mente jeg ikke hadde. Selv om prøvene viste høy verdi. Den nye legen virket tålmodig og grei.

Blacky1365380153

Den forsvant. Litt igjen enda og jeg nevnte det for legen. Han sa hvis den forsvant så var det nok ikke noe farlig. Istedenfor skal jeg fjerne en føflekk og fikk pencilin mot urinveisinfeksjon, som den forrige legen min mente jeg ikke hadde. Selv om prøvene viste høy verdi. Den nye legen virket tålmodig og grei.

det var da endelig bra :-) Lykke til med resten :-) Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...