Gå til innhold

Søvnløshet og medikamentbruk


balnes

Anbefalte innlegg

Jeg 49 år har svakt grad ov CP og et moderat hørselstap. Jeg har tatt medisiner mot søvnløshet i minst tre år. I tillegg tar jeg medisin mot hodepine, dels som en følgetilstand av mangel på søvn. Jeg begynner å bli sliten nå. Jeg har prøvd et utall typer medisiner. Antidepressiva, direkte sovemedisin og diverse smertestillende.For å være mer konkret har jeg brukt (eller bruker) Cipramil, Tolvon, Sarotex, Nozinan, Vallergan, Rivotril, Somadril, Tramagetic, Nobligan, Paracet. Jeg nyter en del rødvin (ikke sterkere)på kveldstid, noe jeg mener har avslappende effekt på musklatur og gjør at jeg tar mindre smertestillende.Det jeg tar nå for å sove er: 4 Rivotril (2 mg), altså tilsammen 8 mg. og 2 Tramagetic 100 mg. Dette virker sånn passe. I tilleg tar 1 til 2 glass rødvin (svak, hjemmelaget). Jeg vet at 8 mg. Rivotril er mye, men de andre sovemedisinene har enten ingen effekt lenger, eller såvidt store bivirkninger at det ikke tør å disse mer. Bivirkningene kan være hangover (Tolvon m.fl), nervøsitet (Sarotex), nedsatt forbrenning (gir kraftig vektøkning) Nozinan). Som smertestillende mot hodepinen tar jeg Nobligan (på de verste dagen går det ett helt brett!! og 1 til 2 Tramagetic på dagtid. I tillegg skal jeg ta 8 Paracet daglig. Dette synes jeg er mye, så jeg halverer dosen. Jeg er noe sliten og treng hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...