Gå til innhold

Bondevik inn i FN?

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Er det derfor vi plutselig åpner pengesekken, når det tross alt trengs penger rundt om i verden hele tiden? Greit å støtte selvfølgelig, men donasjonen nå virker noe populistisk, ja kanskje gjennomsiktig? Flere som har tenkt tanken?

Skrevet

Bonden kan godt ha planer om en plass i FN. Hvem vet...eller kanskje havne på sokkel et eller annet sted.

Det er flott at vi bidrar i gjenoppbyggingen av de rammede områdene, men en viss edruelighet i forhold til dette lille folks evner til å redde verden, er på sin plass.

Skrevet

Er det ikke slik alle politikere opererer da?

Klart Bonden vil opp og frem! Hvor mye lengre kommer han i norge liksom? Men altså alt i alt, så gjør nå Norge nå en god gjerning uansett med den milliarden de har gitt ut, og syntes faktisk ikke det blir fortjent med hudfletting i dette tilfellet (utrolig nok fra min side?)

Skrevet

Bonden kan godt ha planer om en plass i FN. Hvem vet...eller kanskje havne på sokkel et eller annet sted.

Det er flott at vi bidrar i gjenoppbyggingen av de rammede områdene, men en viss edruelighet i forhold til dette lille folks evner til å redde verden, er på sin plass.

Edruelighet????

Skal vi sitte her oppe på haugen og bli enda fetere uten å dele av vår overflod??, mener du at vi ikke har råd til vårt bidrag??

Det har da ingen ting med om vi er få eller ikke, men antallet kroner vi sender....

Skrevet

Edruelighet????

Skal vi sitte her oppe på haugen og bli enda fetere uten å dele av vår overflod??, mener du at vi ikke har råd til vårt bidrag??

Det har da ingen ting med om vi er få eller ikke, men antallet kroner vi sender....

Selvsagt skal vi bistå, men når man begynner å foreslå at flere titalls milliarder skal ytes til all verdens nødstedte, blir det for mye spill for galleriet, for å si det slik.

mil1365380270
Skrevet

Jøss, nei det var en mildt sagt søkt hypotese.

Tja, hvorfor denne elleville givergleden akkurat nå når vi får verdens oppmerksomhet samtidig? Nå er det liksom ikke grenser for hvordan vi skal hjelpe til, enda det har vært behov for slike summer hele tiden.

Skrevet

Selvsagt skal vi bistå, men når man begynner å foreslå at flere titalls milliarder skal ytes til all verdens nødstedte, blir det for mye spill for galleriet, for å si det slik.

Dersom pengene virkelig skulle gått til all verdens nødstedte, ville det vært mer edruelig, spør du meg - i stedet for at man springer til så fort det dreier seg om en medievennlig katastrofe.

mil1365380270
Skrevet

Edruelighet????

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article405160.ece

Tror Bondevik har brun tunge ;-)

Skrevet

Dersom pengene virkelig skulle gått til all verdens nødstedte, ville det vært mer edruelig, spør du meg - i stedet for at man springer til så fort det dreier seg om en medievennlig katastrofe.

Greit nok, ser det, men om man skal få det norske folk og våre politikere med på å virkelig gi et bidrag til de som trenger det mer enn oss må man jo være litt populistisk.

Vi er jo ellers så alt for fokusert på vår egen fete navle!!

..og om dette promoterer Bondevik ute i verden er det greit for meg, da blir vi jo kanskje kvitt han:-)

Skrevet

Greit nok, ser det, men om man skal få det norske folk og våre politikere med på å virkelig gi et bidrag til de som trenger det mer enn oss må man jo være litt populistisk.

Vi er jo ellers så alt for fokusert på vår egen fete navle!!

..og om dette promoterer Bondevik ute i verden er det greit for meg, da blir vi jo kanskje kvitt han:-)

Svaret mitt var egentlig til Grip, men ettersom jeg ikke endret tittelen, virket det kanskje som det var til deg.

Skrevet

Svaret mitt var egentlig til Grip, men ettersom jeg ikke endret tittelen, virket det kanskje som det var til deg.

Gikk litt fort ja:-)

Men enig, hadde vært bedre å jobbet mer aktivt for å få slutt på generell fatttigdom ellers, presten soler seg nok i det internasjonale lyset om dagen:-)

På den annen side bryr ikke gjennomsnitt nordmannen seg nevneverdig når vi ikke får inntrykkene "midt i tryne", og gjerne med noen døde landsmenn...

Skrevet

Men enig, hadde vært bedre å jobbet mer aktivt for å få slutt på generell fatttigdom ellers, presten soler seg nok i det internasjonale lyset om dagen:-)

På den annen side bryr ikke gjennomsnitt nordmannen seg nevneverdig når vi ikke får inntrykkene "midt i tryne", og gjerne med noen døde landsmenn...

Det er dessverre sant, ja.

Skrevet

nemlig -om vi sjøl ikke er noe "bedre" - hvorfor kritisere regjeringen når de nå først ahr fått opp øya - vi har altofr lenge lullet oss bort i velferden vår - det er på tide at vi også våkner. Jeg føler meg ikke noe "brun" selv om jeg har gitt penger til dette formålet - Jeg kommer til å gi mer til andre også etter dette - kanskje mer rettferdig fordeling av våre goder kan gjøre noe med hatet i verden?

Skrevet

nemlig -om vi sjøl ikke er noe "bedre" - hvorfor kritisere regjeringen når de nå først ahr fått opp øya - vi har altofr lenge lullet oss bort i velferden vår - det er på tide at vi også våkner. Jeg føler meg ikke noe "brun" selv om jeg har gitt penger til dette formålet - Jeg kommer til å gi mer til andre også etter dette - kanskje mer rettferdig fordeling av våre goder kan gjøre noe med hatet i verden?

Er nok ikke alle som lærte tanken om å dele som små..., er noen tidligere "konger i sandkassa" ute å går, desverre.

Skrevet

Er nok ikke alle som lærte tanken om å dele som små..., er noen tidligere "konger i sandkassa" ute å går, desverre.

Jo mer vi har - jo mindre vil vi dele også...

Gjest Hurra for janteloven
Skrevet

Hadde de IKKE gitt nok penger, ville de fått kritikk for det. Når de GIR masse penger får de kritikk for det.

Ja kom an, folkens, la oss se på alt de gjør med lupe og se om vi ikke finner enda mer som kanskje kan kritiseres.

Skrevet

Hadde de IKKE gitt nok penger, ville de fått kritikk for det. Når de GIR masse penger får de kritikk for det.

Ja kom an, folkens, la oss se på alt de gjør med lupe og se om vi ikke finner enda mer som kanskje kan kritiseres.

Enig!

Det er nummeret før Bondevik og Petersen må stå til personlig ansvar for at folk har strøket med.

Skrevet

Tja, hvorfor denne elleville givergleden akkurat nå når vi får verdens oppmerksomhet samtidig? Nå er det liksom ikke grenser for hvordan vi skal hjelpe til, enda det har vært behov for slike summer hele tiden.

Meg bekjent, har Norge hatt et bidragsbudsjett som disponeres av egnet departement i flere tiår.

Jeg skjønner ikke denne tankegangen... skal man la være å gi ved bråe sjokk-katastrofer med henvisning til at det dør så mange andre steder?

skorpionfisken
Skrevet

Det er slik det er vettu.

Klage skal man uansett.

Det er et gammelt ordtak som heter:

"Om jeg hamrer eller hamres, like fullt så skal det jamres".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...