Gå til innhold

Bondevik inn i FN?

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Hadde de IKKE gitt nok penger, ville de fått kritikk for det. Når de GIR masse penger får de kritikk for det.

Ja kom an, folkens, la oss se på alt de gjør med lupe og se om vi ikke finner enda mer som kanskje kan kritiseres.

Ja, det er jo akkurat sånn det er. Men tror ikke det har så mye med janteloven å gjøre, heller det at alt er et politisk spill.

mil1365380270
Skrevet

Meg bekjent, har Norge hatt et bidragsbudsjett som disponeres av egnet departement i flere tiår.

Jeg skjønner ikke denne tankegangen... skal man la være å gi ved bråe sjokk-katastrofer med henvisning til at det dør så mange andre steder?

Det er det ingen som har sagt. Men har ikke du stusset over at det plutselig er så viktig nå?

Å sette søkelyset på at privatpersoner posisjonerer seg ved hjelp av en hel befolknings penger tror jeg er sundt.

Gjest osiris
Skrevet

Bondevik har lenge hatt som mål at Norge skal gi mer i bistand, uten å ha fått det vedtatt i Stortinget. Jeg er ikke kristen, og tilhører et helt annet parti enn ham, men i den saken er jeg faktisk enig med Bondevik gitt. Men det er omtrent den eneste saken også. :o)

Skrevet

Det er det ingen som har sagt. Men har ikke du stusset over at det plutselig er så viktig nå?

Å sette søkelyset på at privatpersoner posisjonerer seg ved hjelp av en hel befolknings penger tror jeg er sundt.

Selvsagt går det an å legge til side noen milliarder i ny og ne med tanke på hypotetiske katastrofer.

Eller man gir 'plutselig' til 'plutselig'-katastrofer.

For øvrig er jeg skeptisk til og ser ærlig talt ikke vitsen i å granske og analysere motiver i denne saken. Det holder LENGE for meg at pengene redder liv og bidrar til å gjenoppbygge de rammedes liv og levned. Er penger og hjelp mindre verdt for noen dersom en (eller flere) politikere skulle ha en tanke om å gjøre karriere?

Skrevet

Enig!

Det er nummeret før Bondevik og Petersen må stå til personlig ansvar for at folk har strøket med.

Ja, det ha slått meg også.

dessuten syns jeg det er RIKTIG at politikere søker makt - det er jo derfor vi stemmer på dem, for at de skal ta styringa! -

mil1365380270
Skrevet

Selvsagt går det an å legge til side noen milliarder i ny og ne med tanke på hypotetiske katastrofer.

Eller man gir 'plutselig' til 'plutselig'-katastrofer.

For øvrig er jeg skeptisk til og ser ærlig talt ikke vitsen i å granske og analysere motiver i denne saken. Det holder LENGE for meg at pengene redder liv og bidrar til å gjenoppbygge de rammedes liv og levned. Er penger og hjelp mindre verdt for noen dersom en (eller flere) politikere skulle ha en tanke om å gjøre karriere?

"Er penger og hjelp mindre verdt for noen dersom en (eller flere) politikere skulle ha en tanke om å gjøre karriere?"

Eller er hjelp mindre verdt når man ikke kan profittere på det? Det er det jeg stiller spørsmålstegn ved.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...