Gå til innhold

Sykmelding


Gjest zq

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg sliter med depresjonssvingninger, og de siste tre månendene har jeg nesten ikke hatt pauser. Har greid å komme meg på jobb, men den siste tiden har jeg merket at det har blitt for mye for meg. Jeg ønsker bare å høre hva andres erfaringer er med å være sykmeldt når man er deprimert. Har det hjulpet eller gjør det ting bare verre? Noen erfaringer med graderte eller aktive sykmeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i perioder vært sykmeldt både på grunn av depresjon og fysike plager,det ene henger sammen med det andre.

Det har hjulpet meg mye å kunne ha en sykmelding. Depresjonene kommer og går og når jeg merker at det begynner å butte for mye får jeg sykmelding av fastlegen min. De første 2-3 ukene full sykmelding og så trapper jeg gradvis ned etterhvert som jeg begynner å fungere bedre.

De siste ukene før jul hadde jeg en 30% sykmelding på grunn av depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i perioder vært sykmeldt både på grunn av depresjon og fysike plager,det ene henger sammen med det andre.

Det har hjulpet meg mye å kunne ha en sykmelding. Depresjonene kommer og går og når jeg merker at det begynner å butte for mye får jeg sykmelding av fastlegen min. De første 2-3 ukene full sykmelding og så trapper jeg gradvis ned etterhvert som jeg begynner å fungere bedre.

De siste ukene før jul hadde jeg en 30% sykmelding på grunn av depresjon.

Takk for svar. Høres jo ut som en fin måte å gjøre det på. Hva gjør du de ukene du har helt fri? Er bare redd for å ende opp med å ligge i sengen og sløve, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

Takk for svar. Høres jo ut som en fin måte å gjøre det på. Hva gjør du de ukene du har helt fri? Er bare redd for å ende opp med å ligge i sengen og sløve, osv.

Jeg har vært sykemeldt fra studier så det er litt annerledes.

Det ble som du sier en hel del sløving i sengen. Husker nesten ingenting av det halvåret jeg var sykemeldt. Gjorde jo ingenting verdt å huske.

Jeg tror det først og fremst er et spørsmål om å _måtte_ sykemelde seg. Da vil de negative konsekvensene uansett veies opp av det positive.

Det gjelder vel ellers å kjenne seg selv. Tror du at det hjelper med en hvilepause? Blir roen noe du kan bruke konstruktivt? Eller vil du synke lenger ned uten rutinene og den ytre stimulien jobben innebærer? Klarer du å ta tak i deg selv og gå inn i arbeid igjen når/hvis du føler deg bedre?

For min del har det vært kjempehardt å bruke hodet igjen etter sløveperioden. Innser nå at det var dumt å ta seg helt fri. Burde opprettholdt et minimum av aktivitet og rutiner.

Du vet best selv, bare du tenker over det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Høres jo ut som en fin måte å gjøre det på. Hva gjør du de ukene du har helt fri? Er bare redd for å ende opp med å ligge i sengen og sløve, osv.

De gangene jeg er helt sykmeldt må jeg likevel stå opp til vanlig tid, har en 6-åring som skal på skolen 8.30. Når han er vel av gårde prøver jeg å rydde og vaske litt.

Bruker lang tid på daglige plikter da det er et ork. Ellres prøver jeg å komme meg ut en tur på dagen slik at jeg får litt luft og mosjon.

På ettermiddagen skal minsten hentes, det er middagslaging og oppfølging av aktiviteter.

Av og til føler jeg at jeg får for liten tid til å bare være for emg selv og tenke på mitt eget ve og vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si..har presset meg på jobben i mange år,hvor bra er det? Hvor går balangsetråden??du må nok kjenne på det selv..jeg begynte til behandling og jobbet fullt, dro på jobb etter behandlingstimene, til slutt orket jeg ikke mer, og har vært sykemeldt i 3 mnd.det er vanskelig å ikke jobbe, du føler deg utenfor, jobb er jo en stor del av livet..men, som sagt, kjenn på det..og blir du sykemeldt, prøv å ha kontakt med arbeidsplassen..der angrer jeg forferdelig, tror jeg aldri kan gå dit igjrn..

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...