Gjest dimi Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Nå er jeg lei av det kjedelige krydderet jeg har på kjøkkenet. Hvilket krydder anbefaler du? Salt, pepper og sitronpepper er kjekt. Hva annet bør hylla inneholde? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Fersk basilikum Paprikakrydder Skikkelig pomfri krydder Cajun Vegetable Seasoning Hicory salt Thai Red Curry Hot Chili 0 Siter
citoyen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 I krydderhyllen min har jeg salt, pepper, karri, chilipulver, muskat, gurkemeie, oregano, timian, basilikum, merian, kanel, einerbær, cayennepepper, koriander, garam masala, pommes frites-krydder, svinekjøttkrydder, laurbærblad, kardemomme, spisskummin og tabasco. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Provence-krydder er vel ikke til å komme bort fra 0 Siter
Gjest malun Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Kardemomme Hot Beauty Piri Piri Curry (Mild og Madras) Oregano Timian Salvie 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Kardemomme Hot Beauty Piri Piri Curry (Mild og Madras) Oregano Timian Salvie I hvilke retter bruker du Hot Beauty, Piri Piri, Timian og Salvie? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 I hvilke retter bruker du Hot Beauty, Piri Piri, Timian og Salvie? Piri Piri bruker jeg i veldig mye, blant annet tomatsauser, til grillede kjøttretter og som en liten spiss på hvite sauser og ostesauser. Hot Beauty er et blandingskrydder som fungerer utmerket til feks pastaretter, pizza og kjøttgryter. Timian er veldig godt til ovnsbakte poteter: Skjær poteter i båter, legg dem i ildfast form, sprinkle over litt olivenolje, timian og halvsalt, og la stå i ovnen i minst 20 minutter. Salvie er veldig godt til feks lam. Det kan også fungere i eggeretter, men bør brukes litt forsiktig. 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Piri Piri bruker jeg i veldig mye, blant annet tomatsauser, til grillede kjøttretter og som en liten spiss på hvite sauser og ostesauser. Hot Beauty er et blandingskrydder som fungerer utmerket til feks pastaretter, pizza og kjøttgryter. Timian er veldig godt til ovnsbakte poteter: Skjær poteter i båter, legg dem i ildfast form, sprinkle over litt olivenolje, timian og halvsalt, og la stå i ovnen i minst 20 minutter. Salvie er veldig godt til feks lam. Det kan også fungere i eggeretter, men bør brukes litt forsiktig. Takker for tips! 0 Siter
flisa Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Jeg har et helt veggskap fullt!! -det er jo bare å handle inn! - les bakpå og BRUK! Ellers har jeg balsamicoeddik og ulike oljer og sauser 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Jeg har et helt veggskap fullt!! -det er jo bare å handle inn! - les bakpå og BRUK! Ellers har jeg balsamicoeddik og ulike oljer og sauser Jeg har jo litt mere enn det jeg skrev, men saken er vel heller at jeg mangler litt inspirasjon til å variere krydderinnholdet i forskjellige retter... Prøve ut nytt = nesten farlig... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.