Gå til innhold

Oppgradering av krydderhylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei av det kjedelige krydderet jeg har på kjøkkenet.

Hvilket krydder anbefaler du?

Salt, pepper og sitronpepper er kjekt. Hva annet bør hylla inneholde?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Fersk basilikum

Paprikakrydder

Skikkelig pomfri krydder

Cajun Vegetable Seasoning

Hicory salt

Thai Red Curry

Hot Chili

Skrevet

I krydderhyllen min har jeg salt, pepper, karri, chilipulver, muskat, gurkemeie, oregano, timian, basilikum, merian, kanel, einerbær, cayennepepper, koriander, garam masala, pommes frites-krydder, svinekjøttkrydder, laurbærblad, kardemomme, spisskummin og tabasco.

Gjest tjohooo
Skrevet

Provence-krydder er vel ikke til å komme bort fra :)

Skrevet

Kardemomme

Hot Beauty

Piri Piri

Curry (Mild og Madras)

Oregano

Timian

Salvie

Skrevet

Kardemomme

Hot Beauty

Piri Piri

Curry (Mild og Madras)

Oregano

Timian

Salvie

I hvilke retter bruker du Hot Beauty, Piri Piri, Timian og Salvie?

Skrevet

I hvilke retter bruker du Hot Beauty, Piri Piri, Timian og Salvie?

Piri Piri bruker jeg i veldig mye, blant annet tomatsauser, til grillede kjøttretter og som en liten spiss på hvite sauser og ostesauser.

Hot Beauty er et blandingskrydder som fungerer utmerket til feks pastaretter, pizza og kjøttgryter.

Timian er veldig godt til ovnsbakte poteter: Skjær poteter i båter, legg dem i ildfast form, sprinkle over litt olivenolje, timian og halvsalt, og la stå i ovnen i minst 20 minutter.

Salvie er veldig godt til feks lam. Det kan også fungere i eggeretter, men bør brukes litt forsiktig.

Skrevet

Piri Piri bruker jeg i veldig mye, blant annet tomatsauser, til grillede kjøttretter og som en liten spiss på hvite sauser og ostesauser.

Hot Beauty er et blandingskrydder som fungerer utmerket til feks pastaretter, pizza og kjøttgryter.

Timian er veldig godt til ovnsbakte poteter: Skjær poteter i båter, legg dem i ildfast form, sprinkle over litt olivenolje, timian og halvsalt, og la stå i ovnen i minst 20 minutter.

Salvie er veldig godt til feks lam. Det kan også fungere i eggeretter, men bør brukes litt forsiktig.

Takker for tips!

Skrevet

Jeg har et helt veggskap fullt!! -det er jo bare å handle inn! - les bakpå og BRUK! :)

Ellers har jeg balsamicoeddik og ulike oljer og sauser :)

Skrevet

Jeg har et helt veggskap fullt!! -det er jo bare å handle inn! - les bakpå og BRUK! :)

Ellers har jeg balsamicoeddik og ulike oljer og sauser :)

Jeg har jo litt mere enn det jeg skrev, men saken er vel heller at jeg mangler litt inspirasjon til å variere krydderinnholdet i forskjellige retter...

Prøve ut nytt = nesten farlig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...