Vil videre Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Jeg skiftet partner for tre måneder siden. Har aldri hatt noen kjønnssykdommer. Det har heller ikke han. Jeg har en stor hvitaktig blemme/hevelse på en kjønnsleppe. Denne er øm/vond. I tillegg er det en del små åpne sår på kjønnsleppene, mye hvit utflod og gulgrønn verk. I noen dager var det en vond lukt som fra et betent sår. Jeg hadde noe liknende for få uker siden og gikk da til lege. Han sa det var en underlivsinfeksjon og ga meg Keflex 4 g daglig. Men da var det mye større og vondere hevelser og knapt mulig å vaske seg. Det tok 3-4 dager før hevelsene begynte å gå ned etter behandlingsstart og ytterligere flere dager før det var normalt igjen. Forut for begge disse episodene har min partner slikket meg mens han har hatt sår under nesen. Han har også ført en finger/penis som har vært i anus til skjedeområdet. Kan dette være en kjønnssykdom som herpes eller er det større sannsynlighet for at det er en underlivsinfeksjon? 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Infeksjoner kan overføres ved oral sex eller med finger. Det er vanskelig for meg å¨si med sikkerhet hva slags sår, og om det var infisert, som din partner hadde under nesen. Det kan gpdt tenkes at infeksjonen kommer derfra. Når det gjelder finger, så er det slik at avføringen består i veldig stor grad av bakterier, og mange av disse, som er normale i tarmen kan forårsake infeksjon hvis de kommer et sted hvor de ikke hører hjemme. Det kan godt ha skjedd hos dere. Det er muligheter til både bakterier og sopp, eventuelt også virus. Jeg ville anbefale at du får tatt en prøve til mikrobiologisk undersøkelse for å finne ut hvilke bakterie/sopp du har, og hvilke antibiotika kan påvirke dette. En slik prøve kan du ta hos din lege som sender den til et dertil egnet mikrobiologisk laboratorium. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.