Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ad/hd utenfor interessefeltet hos VOP?Har voksen sønn med AD/HD og det ser ut som det er umulig å få medisinsk hjelp mot selvmordstanker,liten impulskontroll,utagering og det som hører med når stresset blir stort.Vi hører til under VOP.Hverker VOP eller fastlege vil ikke skrive ut b-prep.Ritalin er uaktuelt.Har nå funnet en ny medisin på nettet som blir brukt i USA,- Straterra.Har fått tilsendt med.opplysning.Straterra er uten anfitamin. Har på nytt bestilt time hos VOP men det kan ta måneder. AD/HD pasienter har ikke innsikt i egen situasjon .Hvorfor blir ikke pårørende hørt?Er fullstendig utslitt etter mange år der jeg har prøvd å få hjelp fra hjelpeapperatene.Har nå advokat som må ta seg av trygde-a-etat.Det virker på meg som om psykiatrien ikke har hverken forståele eller kunnskaper nok om ad/hd.Nå er jeg livredd at det skal skje en katastrofe før vi blir hørt(han snakker ofte om selvmord og mord og tenker mye på det) Er det lettere å få time hos privat psykiater? Vil jeg få problemer med å få rekvirer en resept på Straterra? Håper noen kan svar ! Hilsen May-Britt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169524-adhd-psykiatri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

ADHD hos voksne har dessverre ikke vært prioritert i helsevesenet til nå, men interessen er stigende. Synes du skal sette deg ned å skrive et brev om din opplevelse av hans symptomer, og de problemene dere sliter med. Det er riktig at han ikke skal ha b-preparater. Mer spesifikke medisiner mot ADHD kan kun foreskrives av psykiater på institusjon, så vidt jeg vet... Det er mange som har god nytte av slike medisiner; de blir roligere og klarer bedre å konsentrere seg. mange med denne diagnosen er egentlig svært ressurs-sterke mennesker, men det har blitt maskert av symptomene. Kanskje kan du skrive et innlegg til vår psykiater her i DOL; kanskje han kan svare mer direkte på hva du kan gjøre i praksis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169524-adhd-psykiatri/#findComment-1111793
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...