Gå til innhold

Nytt år - nei takk.


Orio

Anbefalte innlegg

Orker ikke et år til. Orker ikke ta fatt på enda et år. Starte med friskt mot og møte problemene ansikt til ansikt. Hvorfor skal dette året bli bedre enn de foregående? Orker rett og slett ikke et nytt år. Ikke i denne håpløse verdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å møte hver dag med "friskt mot". Du trenger kun å holde ut dag for dag - og forsøke å være mest mulig konstruktiv i hverdagen.

Etter lengre tid vil du plutselig kunne oppdage at livet er annerledes og mer lystbetont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag av gangen. Om saa er; en time av gangen. Kanskje bare 30 minutter.

Slik overlever man. slik overlever vi.

Hadde et håp for det nye året, et håp om at jeg ikke bare skulle overleve en dag av gangen. Kanskje til og med oppleve litt glede, ha noe å se frem til og glede meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et håp for det nye året, et håp om at jeg ikke bare skulle overleve en dag av gangen. Kanskje til og med oppleve litt glede, ha noe å se frem til og glede meg til.

Selvsagt. Men Rom ble ikke bygget paa en dag. Det tar tid. Lang tid. Begynn i det smaa.. oersmaaskritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å møte hver dag med "friskt mot". Du trenger kun å holde ut dag for dag - og forsøke å være mest mulig konstruktiv i hverdagen.

Etter lengre tid vil du plutselig kunne oppdage at livet er annerledes og mer lystbetont.

Jeg vet du har rett. Men det er noe eget med et nytt år. Det bærer i seg muligheten til en ny start. Men det mangler i år. Det er ikke noe revolusjonerende på trappene, noe jeg kan håpe vil bedre livet mitt. Alt er som før. Nesten alt, i hvert fall. Tidligere har jeg ved starten av et nytt år vært mer optimistisk, har ønsket og til dels klart, å gi meg selv en ny start, nok en mulighet til å forsøke å få orden på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt. Men Rom ble ikke bygget paa en dag. Det tar tid. Lang tid. Begynn i det smaa.. oersmaaskritt.

Har holdt på en god stund nå, slitt med angsten i noen år. Depresjonene har kommet og gått. Synes jeg har gitt det nok tid. Har du ikke litt tryllestøv til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på en god stund nå, slitt med angsten i noen år. Depresjonene har kommet og gått. Synes jeg har gitt det nok tid. Har du ikke litt tryllestøv til meg?

Aah, hadde jeg hatt litt stove lille venn saa hadde jeg badet deg i det :)

Vet du, jeg forstaar at du har det tungt og er fryktelig sliten. Og det er vanskelig (umulig?) aa -hele tiden- ha styrke, humoer, vilje til aa klare moete en ny dag. Ingen har det. Vi maa bare ta et skritt av gangen, noen maa ogsaa laere seg aa leve med sin sykdom.

Forbannet urettferdig, men det er bare slik. Du maa finne noen/ noe som kan gi deg paafyll av energi.. Musikk.. venner? En god samtale. Dette skal gaa Orio, du maa bare holde deg fast naa naar det herjer som verst.

...

.

Uff i dag er jeg dritt lei av alt :( Kom og ta meg i haanden lille Orio saa gaar vi og spiser iskrem sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Aah, hadde jeg hatt litt stove lille venn saa hadde jeg badet deg i det :)

Vet du, jeg forstaar at du har det tungt og er fryktelig sliten. Og det er vanskelig (umulig?) aa -hele tiden- ha styrke, humoer, vilje til aa klare moete en ny dag. Ingen har det. Vi maa bare ta et skritt av gangen, noen maa ogsaa laere seg aa leve med sin sykdom.

Forbannet urettferdig, men det er bare slik. Du maa finne noen/ noe som kan gi deg paafyll av energi.. Musikk.. venner? En god samtale. Dette skal gaa Orio, du maa bare holde deg fast naa naar det herjer som verst.

...

.

Uff i dag er jeg dritt lei av alt :( Kom og ta meg i haanden lille Orio saa gaar vi og spiser iskrem sammen

Står tilbudet om iskrem fortsatt ved lag? Hadde vært veldig godt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...