Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-piller i et og et halvt år nå, to merker, Loette og Microgynon.

Loette var det første jeg prøvde, men sluttet etter noen mnd pga uheldige bivirkninger. Nå (ca 1 år) går jeg på Microgynon, og det siste halvåret har jeg vært syk så og si hele tiden, aldri følt meg noe særlig bra. Slapp, kvalm, vondt i hodet/magen osv.

Det er ikke innimellom, men hele tiden.

Det er alltid noe, jeg våkner alltid litt kvalm og dårlig om morgenen (nei, jeg er ikke gravid) og får gjerne vondt i hodet og blir svimmel på kvelden. Dette er ikke noe særlig!

Kan det tyde på at jeg er fryktelig sensitiv for p-piller generelt? Jeg vurderer hormonspiral eller et annet prevensjonsmiddel. Men det er heller ikke sikkert, for jeg er kun snart 17, og lurer på om dette er noe man blir frarådet å gjøre før man er 18?

For hvis dette er bivirkninger av p-pillene, så orker jeg ikke mer, jeg orker ikke å prøve ut nye merker etc, det tar jo måneder, år! Orker ikke å være syk hele tiden lenger.

Noen andre som har erfaringer her? Som kanskje ikke har "tålt" p-piller etc?

Fortsetter under...

Blacky1365380153
Skrevet

Hei. jeg måtte slutte med p-piller da jeg fikk migrene av disse. Kan høres ut som det er noe av det samme. Du tåler sikkert ikke hormonene. Bruk en spiral eller noe annet uten hormoner.

Gjest papirtiger
Skrevet

Synes du burde gå til legen for å finne ut om dine plager faktisk skyldes p-piller.

Jeg er 23 nå, og for 5 mnd siden fikk jeg kobberspiral. Det er noe av det lureste jeg har gjort. Hormon-prevensjon var virkelig ikke for meg (humøret ble veldig ille). Skulle ønske jeg hadde oppdaget det tidligere..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...