Gå til innhold

Om hvorfor "terapi" er så meningsløst


Gjest janei

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan terapeuten sitte der og lire av seg så mange dumme fraser? Tror de på det liksom hjelper selv?

-hvordan har du det? fortell meg hvordan du har det så kan vi finne ut av det sammen...

det fins en utvei.. la meg forstå hvordan du har det inni deg..

Putt deg selv inn i et mørkt lite rom med kvikksand og sultne krokodiller som glefser etter deg, så kan du vite hvordan jeg har det.

-snakk om det!

:hvis jeg skal snakke om det forsvinner jeg dypere og dypere ned i kvikksanden og krokodillene begynne å spise meg opp innenfra. Og etterpå, etter timen er jeg alene igjen i det mørke skremmende rommet.

Er det så vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke kan fortelle? Er det "terpi" å lokke noen til å bli spist opp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å fortelle strekker du ut hånden og tar imot den redningslinen som blir tilbudt. Det er skummelt. En stund må du gi slipp på det du vet er (forholdsvis) trygt, og stole på en annen. Det er derfor du skal ta deg tid til å bli kjent med og lære å stole på terapeuten din først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uten tvil behandlere som bruker masse fjas og klisjer og svada i terapi. Det er ogsaa behandlere som er genuint intr. i sine klienter og som virkelig oensker aa hjelpe. Perioder med meningsloeshet er desverre normalt, jeg tror det er viktig at du fortsetter i behandlingen og forsoeker aa varer saa aerlig som mulig Din behandler er ingen tankeleser..desverre, derfor maa du proeve aa fortelle. slik at vi unngaar at du faller lenger ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klara kloken

Hei du.

Skjønner at du føler som du gjør, men les gjennom Thinkerbell en gang til. Hun dro innpå endel fornuftige tankesett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Skjønner at du føler som du gjør, men les gjennom Thinkerbell en gang til. Hun dro innpå endel fornuftige tankesett..

Det som jeg syns er så overstadig frustrerende er at terapeuten kan være der og være så ROLIG og harmonisk, men jeg er så toltalt KAOTISK. Også spør terapeuten meg spørsmpl som får verden til å bli enda mer kaotisk. Også må jeg gå etter en liten stund å leve i den enda mer kaotiske verden. Og slik går nå dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Det som jeg syns er så overstadig frustrerende er at terapeuten kan være der og være så ROLIG og harmonisk, men jeg er så toltalt KAOTISK. Også spør terapeuten meg spørsmpl som får verden til å bli enda mer kaotisk. Også må jeg gå etter en liten stund å leve i den enda mer kaotiske verden. Og slik går nå dagene.

Si det til han/henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mystic Blackie

Det som jeg syns er så overstadig frustrerende er at terapeuten kan være der og være så ROLIG og harmonisk, men jeg er så toltalt KAOTISK. Også spør terapeuten meg spørsmpl som får verden til å bli enda mer kaotisk. Også må jeg gå etter en liten stund å leve i den enda mer kaotiske verden. Og slik går nå dagene.

Kanskje må du ha det litt vondt før du kan få det bedre?

Vondt skal vondt fordrive har jeg lest. Vet ikke om jeg tror helt på det, men jeg tror nok at du vil få det bedre etter hvert. Det har også endel å gjøre med din innstilling til problemene, og livet generelt. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes du terapien virker meningsløs, kan du få den til å bli noe bra for deg!å utnytte timen, den er din, og for å hjelpe deg..jeg forstår deg veldig godt,klarer selv ikke å kaste "maska" inne på rommet, men det hadde selvfølgelig hjulpet meg mer!ta sjangsen, så skal jeg gjøre det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...