Gå til innhold

Vurderingssamtale - hva er det?


Gjest på vent

Anbefalte innlegg

Gjest på vent

Hva er en vurderingssamtale. Er det et første møte med den terapeuten man skal ha framover, der han vurderer hvordan vi skal arbeide?

Eller er det en samtale den det blir vurdert om klienten trenger hjelp i det hele tatt og evt. hvem som best kan være til nytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Den gang jeg var på slik vurderingssamtale var det overlegen på poliklinikken som hadde denne samtalen. Han kartla hva problemet var og hvor stort det var også ble det etter det møtet tatt stilling til hvor lenge jeg måtte vente på å få tildelt en behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klara kloken

Sist jeg var i slik samtale var i 2000. Fikk tilbud om en psyk. sykepleier en gang i uken, men takket pent nei takk! Det gikk en faen i meg, og jeg tenkte at dette skal jeg f.. meg klare selv.

En psyk. sykepleier.. Hrmpf! Da er det jo bedre å prate med en prest. Hva kan en psyk sykepleier gjøre som ikke jeg kan gjøre selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i slik samtale var i 2000. Fikk tilbud om en psyk. sykepleier en gang i uken, men takket pent nei takk! Det gikk en faen i meg, og jeg tenkte at dette skal jeg f.. meg klare selv.

En psyk. sykepleier.. Hrmpf! Da er det jo bedre å prate med en prest. Hva kan en psyk sykepleier gjøre som ikke jeg kan gjøre selv..?

Det kommer sikkert an på psyk.sykepleieren...men jeg for min del går til en svært dyktig en som jeg absolutt oppfatter som en terapeut, en behandler, ikke en "sykepleier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på vent

Sist jeg var i slik samtale var i 2000. Fikk tilbud om en psyk. sykepleier en gang i uken, men takket pent nei takk! Det gikk en faen i meg, og jeg tenkte at dette skal jeg f.. meg klare selv.

En psyk. sykepleier.. Hrmpf! Da er det jo bedre å prate med en prest. Hva kan en psyk sykepleier gjøre som ikke jeg kan gjøre selv..?

Takk for svar.

Håper det gikk bra på egenhånd da. Selv har jeg ganske god erfaring med psykiatriske sykepleiere. Bedre enn med psykolog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på vent

Den gang jeg var på slik vurderingssamtale var det overlegen på poliklinikken som hadde denne samtalen. Han kartla hva problemet var og hvor stort det var også ble det etter det møtet tatt stilling til hvor lenge jeg måtte vente på å få tildelt en behandler.

Ok.., sikkert slik det er, skal til sjefspsykolog.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg var i slik samtale var i 2000. Fikk tilbud om en psyk. sykepleier en gang i uken, men takket pent nei takk! Det gikk en faen i meg, og jeg tenkte at dette skal jeg f.. meg klare selv.

En psyk. sykepleier.. Hrmpf! Da er det jo bedre å prate med en prest. Hva kan en psyk sykepleier gjøre som ikke jeg kan gjøre selv..?

Det heter ikke lenger en psykiatrisk sykepleier men psykiatrisk medarbeider. Hun som kommer til meg er faktisk ergoterapeut og skal ikke drive med terapi.

Spør meg ikke hvorfor ;o)

Men hun er flink til å drikke kaffe og rydde i alle papirene mine. Og så er det at man får gratis tannlege da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...