Gå til innhold

NHD. Uføretrygd og studier..


Gjest lille olga

Anbefalte innlegg

Gjest lille olga

Jeg er 100 % uføretrygdet pga psykisk lidelse. Kan jeg begynne å studere litt ved siden av? Har ikke tenkt meg tilbake i jobb pga helsa, men vil egentlig bare prøve å studere litt som tidsordriv. Er det ok å kombinere med uføretrygden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristan Da Cunha

Det høres ut som en kjempefin ide å begynne å studere som tidsfordriv. Men jeg er litt usikker på om trygdeetaten godkjenner det.

Godkjenner de det, ja da er det håp for meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille olga

Det er ikke bare ok, det er til og med svært bra :-)

Takk for positiv tilbakemelding! Men jeg lurer på om du vet noe om dette med studier og uføretryd må godkjennes av trygdekontoret først??! Jeg håper ikke det fordi jeg ikke orker å kontakte trygdekontoret angående trygden..

Det er ikke noen langvarig utdannelse jeg skal ta, har lyst til å ta.. bare et halvtårenhet, årsenhet for å ha noe å gå til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for positiv tilbakemelding! Men jeg lurer på om du vet noe om dette med studier og uføretryd må godkjennes av trygdekontoret først??! Jeg håper ikke det fordi jeg ikke orker å kontakte trygdekontoret angående trygden..

Det er ikke noen langvarig utdannelse jeg skal ta, har lyst til å ta.. bare et halvtårenhet, årsenhet for å ha noe å gå til...

Så lenge det ikke medfører økte utgifter fra RTV, trenger du ikke informere dem i det hele tatt.

Det finnes ingen krav om at uføretrygdede kun skal bevege seg mellom sengen, kjøkkenbordet og sofaen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille olga

Så lenge det ikke medfører økte utgifter fra RTV, trenger du ikke informere dem i det hele tatt.

Det finnes ingen krav om at uføretrygdede kun skal bevege seg mellom sengen, kjøkkenbordet og sofaen :-)

He, he. Så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...