Gå til innhold

Noen som har erfaring med Lamictal mot depresjon?


Gjest Deppedepp

Anbefalte innlegg

Gjest Deppedepp

Jeg sliter med depresjon, og litt angst. Har gjort det i mange år. Opp og ned hele veien. Tror nok ganske sikkert det er genetisk.

Jeg ble innlagt på psyk.avd for ca 3 mnd siden, og er fortsatt innlagt. De har prøvet å finne ut av hva slags medisiner som passer best for meg. Prøvde først cipralex, men det fikk jeg for mange bivirkninger av. Nå prøver de å gi meg Lamictal, som jo egentlig er et epelepsi medikament, men som skal virke stemningsstabiliserende. Men jeg er ikke oppe i ønsket dose enda, har bare 150 mg.

Jeg føler iallefall ingen særlig bedring, og det meste er fortsatt veldig tungt, og jeg er heller negativt instillt til alt.

Er redd for at jeg skal havne her i hullet mitt for alltid, og ikke klare å komme opp. Har barn jeg må leve for, men jeg ønsker bare å dø. Jeg skulle bare ønske jeg klarte å fungere normalt som alle andre, være mor og kone, og en som klarer å holde på jobber. En som er positiv for andre. Men jeg vet jo ikke om Lamictal vil virke...

Noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest august283

Søk på 'Lamictal' på denne siden, så ser du at det er veldig mange som har fått god effekt av den medisinen. Mange greier seg også uten noe særlig birvirkninger. Ikke mist motet. Jeg er også deprimert for tiden, og er - som deg - kjemperedd for at det ikke vil ta slutt. Men det gjør alltid det. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår deg godt..men, det funker! for meg iallefall..gi det en sjangse, selv går jeg "bare" på 100, men merker bedring, og all bedring er bra:)selvfølgelig gir ikke lamictal alene effekt, tror trening(for min egen del) er like nyttig.Er det noe du selv kan gjøre som du tror gjør deg godt?

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...