Gå til innhold

vekst hormoner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom vekstsonene i knoklene dine er lukket ( røntgen må taes av hånden ), er du ferdig utvokst, og veksthormoner vil ikke påvirke vekst av knoklene, kun av musklene.

Kan nevne at jeg er kortvokst selv og sliter en del med dette.. Men jeg tok et slik bilde da jeg var 14.. Ikke ferdig utvokst og var 165 høy. Legen sa jeg ville vokse alt fra 5 til 15 cm til. Når jeg var 17 og ikke hadde vokst en eneste cm brakk jeg håndleddet og fikk samme beskjed av legen, ikke ferdig utvokst. I en alder av 20 ødela jeg kneet og var inne til ortoskopi.. Legen var forundret da ben stillingen i knee leddet ikke var slik det skal være på en ferdig vokst person... Er i dag 24 og har fortsatt ikke vokst en cm siden jeg var 14.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16967-vekst-hormoner/#findComment-79299
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...