Gå til innhold

ECT


marwin1

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på en sak. Sist jeg var hos psykologen min lurte han på om jeg ville vurdere strøm (ECT)for å bli bedre av depresjonen min. Han mente det har begynt å komme mer på banen igjen, og at det har hatt god effekt på de som har prøvd dette. Han sa at det blir utført under narkose og at det ikke er noen bivirkninger av behandlingen. Jeg synes det hørtes skremmende ut og avslo, men tenker litt nå i ettertid. Er det noen som har prøvd dette og har dere i så fall blitt bedre etter behandlingen?

Hører gjerne fra dere om synspunkter også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du burde vurfere det nærmere ialdall, Vi har jo hatt slike skremselspropagandafilmer som gjøkeredet,som viser en helt annen side av dette.At man ervåken, holdes fast under tvang osv. og det lager sikkert mange tanker hos folk.Og det har jo lite med virkeligheten og gjøre.Det er mange som blir bedre av ect, og de slipper store doser med medisiner og div. bivirkninger, for og hente seg opp.Og det går fort. Du får en anestilege med deg, og du vil sove tungt, og ikke merke noe.de fleste som får ect, får en rak bedring. Noen er litt skjelvne samme dagen, men den forsvinner også fort.Vil anbefale deg og vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg var i høst gjennom 9 ect-behandlinger i løpet av 6 uker ved et sykehus i Oslo. Selve behandlingen er uten ubehag, et lite stikk i hånden og du er borte. Etter noen timer vÅkner du opp i relativt god form. Noen går etterpå på jobb. Den vanligste bivirkninggen er at du i en lang periode blir veldig glemsk, dette skal avta etter hvert. Selv ble jeg mye bedre etter at NHD i et innlegg her anbefalte meg å prøve dette. Jeg har slitt m dype depresjoner i flere år. Medisiner har ikke fått meg på banen igjen. Imidlertid har ikke alle det samme utbytte av behandlingen. På avdelinger hvor dette utføres har de et omfattende informasjonshefte du sikkert kan få tak i. Min anbefaling er å ikke la redselen stoppe deg dersom en erfaren psykiater mener dette kan hjelpe deg.

Lykke til fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...