Gå til innhold

VG,DAGBLADET..........


Gjest hodet mitt er fullt

Anbefalte innlegg

Gjest hodet mitt er fullt

Jeg orker ikke mer katastrofer, orker ikke ta inn over meg all den grusomme elendigheten, se alle bilder, detaljer, se bølgene om og om igjen....Jeg kjenner ei jente som er borte, det er grusomt.

Er det unormalt å beskytte seg selv ved å ikke lese aviser og se nyheter på en stund?Jeg orker det bare ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er lurt å skjerme seg. Er en i en sårbar fase i sitt liv, makter en ikke å ta innover seg all verdens elendighet.

Jeg for min del har fått "streng beskjed" fra min behandler om å skjerme med så mye jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er helt normalt. Det er ingen grunn til å fråtse i elendigheten.

Pengene styrer avisene, og her gjelder det å smi mens liket er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Det er ingen grunn til å fråtse i elendigheten.

Pengene styrer avisene, og her gjelder det å smi mens liket er varmt.

Unnskyld, men det går vel an å ordlegge seg mer... subtilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt tror jeg.

Både jeg og min samboer har begynt å bytte kanal (er jo ikke lett det da, for det er jo katastofe på nesten alle men...;)

Det ligger masse masse penger i dette for media.. Dessverre. De burde gi alt overskuddet til flomområdene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Unnskyld, men det går vel an å ordlegge seg mer... subtilt?

det gjelder å smi mens liket er varmt?

Var han klar over det dobbelte betydningen der mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timari

jeg har også sluttet å se på de programmene som viser tragedien. Orker ikke å høre berettninger fra de som overlevde. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg. Men at jeg forsøker å overleve selv.f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Jeg tror det er lurt å skjerme seg. Er en i en sårbar fase i sitt liv, makter en ikke å ta innover seg all verdens elendighet.

Jeg for min del har fått "streng beskjed" fra min behandler om å skjerme med så mye jeg kan.

Jeg vil påstå det er mer normalt å velge og distansere seg fra katastrofer som denne, enn å henge foran TV hele dagen i håp om å få med seg flere detaljer. Det går fint an å ha empati uten å grave seg ned i all elendigheten de katastroferammede står i.

Jeg må rett og slett si at jeg sterkt misliker den personifiseringen media driver med i forbindelse med tsunamien. Synes bare det blir helt upassende når det gjelder noe som rammer så mange mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nok her også

Jeg orker heller ikke mere nå. Våknet av et forferdelig mareritt her en natt hvor jeg drømte at jeg var i en slik katastrofe. *Så nå er det nok for meg i såfall. Jeg kjenner ingen som er savnet eller omkommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristan Da Cunha

Det er helt normalt. Det er ingen grunn til å fråtse i elendigheten.

Pengene styrer avisene, og her gjelder det å smi mens liket er varmt.

FOR ET SVAR!!.

Smi mens liket er varmt. Håper ingen pårørende så det du skrev der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

jeg har også sluttet å se på de programmene som viser tragedien. Orker ikke å høre berettninger fra de som overlevde. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg. Men at jeg forsøker å overleve selv.f

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd.

sorry bare glemte meg litt. Trodde at dere overså det hvis det nye nicket ikke var et angrep eller forsvar for den som skrev det.

sorry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjelder å smi mens liket er varmt?

Var han klar over det dobbelte betydningen der mon tro?

Ja, det tror jeg han var.

Og det er jaggu mediene også! :(

*lei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...