Gå til innhold

Juvenil Myoklon epilepsi....

Anbefalte innlegg

Gjest tottlå

Heisann!

Legen min har misstanke om at jeg har juvenil myoklon epilepsi. Jeg skal derfor til undersøkelse til en nevrolog snart.

Jeg er svært opptatt av symptomene mine, og synes de stemmer veldig til juvenil myoklon epilepsi. Jeg får ukontrollerte rykkninger i armer og bein spesielt like etter jeg har våknet og ut over morgenkvisten. Rykkningene kan være kraftige, slik at jeg mister ting jeg har i hendene og vrenger føtter, men de kan også være nærmest usynlige på utsiden men føles allike vel som elektriske støt.

Om kvelden får jeg ofte et uforklarelig sug i magen etterfølgt av at skulderen blir trukket frem og står der i spenn i noen sekund. Rykkningene opptrer ellers stort sett hele døgnet i større og mindre serier. Jeg er ved full bevisthet under anfallene.

Jeg har tatt MR av hodet, der de fant noen signalfeil.....

Er det noen der ute som har erfaring med juvenil myoklon epilepsi eller lignende?? Kan dere skrive litt om egne erfaringer, symptomer og undersøkelser. Hva kan jeg vente meg av undrsøkelser hos nevrologen???

Takk for svar!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169738-juvenil-myoklon-epilepsi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitis Gabonica

Heisann!

Jeg har epilepsi, men den "klassiske" typen med krampeanfall. Fikk likevel lyst til å si noen ord.

Nevrologen vil vel først og fremst ta en måling av den elektriske aktiviteten i hjernen (EEG). I seg selv er de helt smertefritt. Vanlig nevrologisk undersøkelse med testing av reflekser, koordinasjon og slik er også noe du må regne med.Ellers kan du vente deg en grundig utspørring ang symptomer, slik at nevrlologen kan gi en best mulig vurdering med tanke på hvilke medisiner som kan være gunstige.

Jeg håper du får hjelp snart, så anfallene blir færre og mindre. Vet hvordan det stinker å ha dem...

Gjest tottlå

Heisann!

Jeg har epilepsi, men den "klassiske" typen med krampeanfall. Fikk likevel lyst til å si noen ord.

Nevrologen vil vel først og fremst ta en måling av den elektriske aktiviteten i hjernen (EEG). I seg selv er de helt smertefritt. Vanlig nevrologisk undersøkelse med testing av reflekser, koordinasjon og slik er også noe du må regne med.Ellers kan du vente deg en grundig utspørring ang symptomer, slik at nevrlologen kan gi en best mulig vurdering med tanke på hvilke medisiner som kan være gunstige.

Jeg håper du får hjelp snart, så anfallene blir færre og mindre. Vet hvordan det stinker å ha dem...

Tusen takk for svar!!

:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...