Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i noen dager nå hatt en knytteneve midt i brystet. Plagene kommer og går, de er værst om ettermiddagen og kvelden.

Jeg var hos fastlege for tre dager siden. Han mente det var spiserørskatar, og jeg fikk tabletter for dette. I dag, tre dager sener, er plagene ikke bedre. Fastlegen min mente plagene skulle bli borte nærmest med en gang, så at vi derfor kunne utelukke spiserørskatar. På tlf med ham i dag, sa han at vi måtte se an videre undersøkelser. Mitt spørsmål: er det ikke rart at noe kan utelukkes etter så få dager på medesin. Hva kan brystplagene ellers være? Jeg fikk røngten av lungene, of de var OK. Jeg er 36 år, og godt trent normalt sett. Har vært syk i hele høst, formentlig bronkitt. Var hos legevakt i oktober, fikk antibiotika. Kan det være etterdønninger?

På forhånd takk for svar!

Mvh Ambas

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169754-brystsmerter/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Ambas.

Jeg mangler en rekke opplysninger om deg for å kunne gi deg et utfyllende svar, bl.a. kjønn, familiære sykdommer, fettstoffer i blodet, tidligere sykdommer, etc.

Skulle jeg ta stilling til dette på sparket,må det bli at dine symptomer godt kan være utløst av ditt hjerte, og at det ganske umiddelbart burde videre undersøkes, bl.a. med et arbeids-EKG (AEKG), for å forsøke å utelukke en hjerteårsak. Det at røntgen av ditt bryst er normalt vil ikke kunne si noe om ditt hjerte i denne sammenhengen. Det er godt mulig at din fastlege har rett, men det bør omgående fastslås ved hjelp av adekvate undersøkelser, slik at du ikke utvikler annen sykdom som skulle vært behandlet omgående.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169754-brystsmerter/#findComment-1122044
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...