Gå til innhold

Hva slags laken til rammemadrass?


Gjest grønn på dette

Anbefalte innlegg

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Kappelaken fås både til kontinentalseng og til rammemadrass. Det til kontinentalseng er litt sidere. Hos meg så subber det gulvet og smaler da selvfølgelig støv. Neste gang skal jeg kjøpekappelaken for rammemadrass, da blir det noen cm klaring nederst.

Det dumme med kont.seng er jo at det er så lite klaring under senga at en ikke kommer til for rengjøring, samtidig som det samler seg støv der.

kan du ikke klippe av et par cm, og falle opp selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rutangis netu

"Det dumme med kont.seng er jo at det er så lite klaring under senga at en ikke kommer til for rengjøring, samtidig som det samler seg støv der."

Det er kanskje greit å få med at ikke alle kontinentalsenger er sånn:o)

Er de ikke? Har bare hatt denne ene jeg, skjønner du, så jeg trodde det var likt. Ser slik ut på bilder iallefall.

Rammemadresser er jo bedre da, i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

kan du ikke klippe av et par cm, og falle opp selv?

Jo da! Men jeg får aldri rota meg til å gjøre slikt jeg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke? Har bare hatt denne ene jeg, skjønner du, så jeg trodde det var likt. Ser slik ut på bilder iallefall.

Rammemadresser er jo bedre da, i så måte.

Vi har en Jensen kontinentalseng men det finnes sikkert flere utgaver av den også.

Det er ikke noe problem å komme til for å støvsuge og vaske under der i allefall, men man må jo legge seg flat på gulvet for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Vi har en Jensen kontinentalseng men det finnes sikkert flere utgaver av den også.

Det er ikke noe problem å komme til for å støvsuge og vaske under der i allefall, men man må jo legge seg flat på gulvet for å få det til.

hva er egetnlig forskjellen på kontinentalseng og rammemadrass? Har ligget i begge deler, men slik dere snakker om det, er det visst noe jeg har gått glipp av her....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Jo da! Men jeg får aldri rota meg til å gjøre slikt jeg. ;-)

må være bedre enn å prøve å fange kaniner langs hele stoffkanten, selv om du bare gjør det sjelden. Du kan jo klippe én dag. Og så er du liksom NØDT å sy før det går i vaskemakskinen? ..hmm.. men da får du masse dritt i symaskinen - bad idea :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare kjøpt stretchlaken til vannseng jeg, har ett på den nederste delen og ett som dekker både overmadrassen og den andre, enkelt greit og helt uten dill. Kappelaken, rynker, rysjer, blonder og what not vil jeg helst ha meg frabedt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

http://www.jensen.no/default.aspx?id=945

Under produktgruppe finner du ut hva som er forskjellen:o)

hehe... ja da må man gå for det kontinentale - skal jo ikke ligge der ensom!

Ellers er det jo egentlig bare å si at man skal ha dobbeltseng, og at man vil ha rammemadrass. "Kontinentalseng" høres så jålete ut - som om man er hjemmeværende husmor og detaljert informert om hva som er 'in' på hjeminnredningsfronten..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ja da må man gå for det kontinentale - skal jo ikke ligge der ensom!

Ellers er det jo egentlig bare å si at man skal ha dobbeltseng, og at man vil ha rammemadrass. "Kontinentalseng" høres så jålete ut - som om man er hjemmeværende husmor og detaljert informert om hva som er 'in' på hjeminnredningsfronten..hehe

Kaller det ikke for kontinentalseng jeg heller da, selv om jeg er hjemmeværende husmor:oP

Når vi skulle kjøpe den ble vel heller ord som "æ ska ha ei døbbelsæng!" brukt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

hehe... ja da må man gå for det kontinentale - skal jo ikke ligge der ensom!

Ellers er det jo egentlig bare å si at man skal ha dobbeltseng, og at man vil ha rammemadrass. "Kontinentalseng" høres så jålete ut - som om man er hjemmeværende husmor og detaljert informert om hva som er 'in' på hjeminnredningsfronten..hehe

Kontinentalseng og rammemadrass er jo ikke det samme da!

Rammemadrass er seng og madrass i ett. Med enten ben eller bøyler. En madrass bare, pluss som regel overmadrass.

Kontinentalseng har (om regel) to enkle rammemadrasser underst, deretter en dobbel fjærmadrass og over der en tykk overmadrass. Rene prinsessesenga altå!

Så det er ikke bare jåleri å bruke korrekt navn. Når en skal kjøpe laken så er det greit å vite at det er litt forskjell på mål når det

laken pga høyden på madrassene. Derfor står det spesifisert om feks stretchlakenet er beregnet til å passe rammemadrass, vanlig enkel fjærmadrass eller kontinentalseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Kaller det ikke for kontinentalseng jeg heller da, selv om jeg er hjemmeværende husmor:oP

Når vi skulle kjøpe den ble vel heller ord som "æ ska ha ei døbbelsæng!" brukt;o)

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappelaken fås både til kontinentalseng og til rammemadrass. Det til kontinentalseng er litt sidere. Hos meg så subber det gulvet og smaler da selvfølgelig støv. Neste gang skal jeg kjøpekappelaken for rammemadrass, da blir det noen cm klaring nederst.

Det dumme med kont.seng er jo at det er så lite klaring under senga at en ikke kommer til for rengjøring, samtidig som det samler seg støv der.

Derfor valgte vi at vår kontinentalseng skulle ha en sokkel/ramme fremfor å stå på ben. :-)

http://www.jensen.no/templates/Page.aspx?id=959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dame55

hei! jeg blir helt svimmel av å holde styr på alle madrassene noen har .. men.. Jeg lurer bare på: Åssen er det å få vasket gulvet når man har kappelaken?

Takk for svar!

Det er noen få cm. fra gulvet og opp til der kappelakenet slutter så ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dame55

Kappelaken fås både til kontinentalseng og til rammemadrass. Det til kontinentalseng er litt sidere. Hos meg så subber det gulvet og smaler da selvfølgelig støv. Neste gang skal jeg kjøpekappelaken for rammemadrass, da blir det noen cm klaring nederst.

Det dumme med kont.seng er jo at det er så lite klaring under senga at en ikke kommer til for rengjøring, samtidig som det samler seg støv der.

Har noen cm. klaring på vår, kanskje veldig høy seng da. Ikke noe problem å komme til å vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Er nok støv under der etterhvert allikevel.

hermetisert støv = kontrollert støv. Neppe så stort problem.

med så tykke madrasser, får de ikke luftet seg gjennom uansett, så det er vel heller ikke noe problem. hmm..kanskej jeg bør ta sikte på en slik prinsesse-på-erten-seng når den gamle blir for sigen..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...