Gå til innhold

Blir deprimert av all mediadekningen

Anbefalte innlegg

Gjest litt mye nå?
Skrevet

Jeg kjenner at jeg gradvis har blitt mer og mer deprimert av å se nyhetene...Og uansett når jeg slår på tv, så er det noe der om flomkatastrofen. Det går så inn på meg å høre om alt det grusomme hver dag...

Er det flere som meg? Som kjenner at det blir for mye?

Og det er ikke "bare" å skru av tv...for hvor jeg enn snur meg er det der...folk snakker, aviser, radio..overalt. Jeg har så vondt inni meg for alle dem som sørger og har det vondt...

Men for meg blir det nesten litt for mye nå...

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg opplever ikke det du beskriver i det hele tatt. Katastrofen er selvsagt fryktelig -- og det er vel umulige å forestille seg lidelsene enkelte gjennomgår i forbindelse med den. Men den er ikke mer fryktelige enn stadig pågående sultkatastrofer, borgerkriger, bussulykker osv. osv. Slik er nå en gang verden; det vil alltid finne sted en katastrofe et eller annet sted.

Medidekningen av sunami-katastrofen har blitt en farse og er helt ute av proporsjoner, og som mediekonsument bør man unngå slikt tull.

Skrevet

Jeg avgrenset etter noen dager for å unngå å bli helt nedstemt. Det blir for massivt og for mange enkeltskjebner til at jeg kan klare å svelge det unna.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg har funnet løsningen for min egen del. Da jeg kjente at nå begynte jeg å bli mettet slo jeg av tv'n og har siden kun lest om katastrofein i nettavisene. Der syns jeg det er enklere å begrense det og lese det jeg selv vil. Du får lære deg hvor av-knappen på tv'n er og bruke den flittig, du må selv styre hvor mye du orker ta inn over deg.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Helt enig med deg. Det har vært ekstremt mye om dette i media. Jeg har valgt ofte å bare skru vekk det som er på nyhetene om den flomkatastrofen. Og om jeg velger å se på det ser jeg bare en nyhetssending. Ikke sendinger på flere kanaler eller ekstrasendinger.

Vi må jo beskytte litt oss selv. Jeg også har merket jeg ble ganske deppa av dette spesielt i den perioden da det gikk en ekstrasending omtrent en gang i timen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...