Gå til innhold

Har du prøvd denne "rare" kattesanden til din pus?

Anbefalte innlegg

Gjest katteier
Skrevet

Var en tur hos veterinæren i går med min lille pus - og "klaget" litt over kattesanden som sprer seg utover gulvet når lille pus hopper utav kassen sin...

veterinæren kommer da med et nytt produkt...det het Yesterdays news, og er rett og slett pittesmå kuler av resirkulert avispapir. Det absorberer 400% bedre enn all annen kattesand, er støv og luktfritt...Kostet vel rundt 85 for 6 kg. Noen som har testet dette? Lurer liksom på om katten vil trives med det etter å ha fått "sand" en stund nå...Det ser jo litt rart ut med denne type "sand", men de skrøt veldig av det på dyreklinikken, da...

Noen med erfaring?

Skrevet

Vet om mange som bruker det til ilder og er veldig fornøyd, i alle fall...

Gjest papirtiger
Skrevet

Høres lurt ut, men har ikke prøvd den selv.

Kan virkelig anbefale kattesand som klumper seg. Den gangen katten min brukte kattedo, så var dette redningen.

Gjest katteier
Skrevet

Høres lurt ut, men har ikke prøvd den selv.

Kan virkelig anbefale kattesand som klumper seg. Den gangen katten min brukte kattedo, så var dette redningen.

Ja, men litt for dyrt med sånn sands som klumper seg..her koster en pakke med "everclean" rundt 150 kr...svinedyrt for 6 kg....dessuten drasser katten med seg sand rundt om kring i huset :-(

Så derfor vurderer jeg denne nye typen...

Bitis Gabonica
Skrevet

Vet om mange som bruker det til ilder og er veldig fornøyd, i alle fall...

Hørtes jo veldig lurt ut!

Selv bruker jeg sånn sand som klumper seg, og synes det funker bra. Men hvis det du fikk anbefalt av veterinæren er billigere, så ville jeg prøvd :)

*mjau*

Skrevet

Ja, men litt for dyrt med sånn sands som klumper seg..her koster en pakke med "everclean" rundt 150 kr...svinedyrt for 6 kg....dessuten drasser katten med seg sand rundt om kring i huset :-(

På Tropehagen Zoo-butikkene får du kjøpt 15kg Imperial kattesand for 178kr. Funker bra, bare husk å få Fine and Grey-versjonen :)

Skrevet

Everclean er den billigste og beste kattesanden. (Jeg har dog ikke prøve avispapirkulene.)

Det viktige er ikke innkjøpspris, men pris i bruk.

Everclean skal som kjent ikke byttes, man fjerner bare klumpene som dannes.

Billigkattesand fra Super`n er bare tilsynelatende billig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Som noen andre har påpekt, så er det ikke usannsynlig at Everclean vil lønne seg i lengden. Man fjerner bare klumpene, trenger ikke å skifte all sanden.

I dyrebutikken sa det at man aldri trengte å skifte all sanden, men jeg gjorde det av og til. Kattesand som ikke klumper seg synes jeg begynte å lukte etter en uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...