Gå til innhold

Endelig! Flomkatastrofeinnlegg igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du virkelig vi har gitt lite når vi har gitt godt over en milliard kroner? Jeg synes det er bra for dette er ikke den første eller siste katastrofen vi gir penger til.

Om vi satt her og omtrent ikke ga noe eller bare de 100 mill. vi først ga kunne jeg vært enig med deg.

Det dør mennesker i tusentall hver dag hele året, ikke bare det du ser på tv, og vi gjør lite med det.

Jeg synes helt klart at vi bleikfeite nordmenn har råd til å bruke mer penger på verdens fattige.

pris deg lykkelig for at du er født i Norge og ikke i den 3.verden,men jeg synes nå det hadde vært tilpass for selvgodheten din.

Gjest rednar
Skrevet

Jada han er fornøyd, det er kjempebra at vi hjelper noen,jeg er ikke uenig i det:-)

Han takket og bukket dypt, det gjorde godt for "oss" tenker jeg, du ble nok stolt over å være norsk da?

Men det dør flere tusen personer hver dag pga sult og sykdommer mens vi sitter fete her oppe på haugen i overflod og er selvgode. Det blir litt for galt å skryte av egen generøsitet da, synes du ikke?

Det er da mange som ikke har det godt her til lands heller. Bare se på f.eks selvmordsstatistikken, narkomane i gatene, uteliggere, gamle som ikke får gå på do når de vil på sykehjemmene, barn og kvinner som blir slått i hjemmene, Ikke så få er også nødt til å gå til slumsøstrene for å kunne gi barna sine et fullverdig kosthold. Så om du tror at alt er så bra her hjemme så tar du nok inderlig feil. Vi mangler ressurser og penger til så mangt.

Skrevet

Det er da mange som ikke har det godt her til lands heller. Bare se på f.eks selvmordsstatistikken, narkomane i gatene, uteliggere, gamle som ikke får gå på do når de vil på sykehjemmene, barn og kvinner som blir slått i hjemmene, Ikke så få er også nødt til å gå til slumsøstrene for å kunne gi barna sine et fullverdig kosthold. Så om du tror at alt er så bra her hjemme så tar du nok inderlig feil. Vi mangler ressurser og penger til så mangt.

Dette er jo nytteløst, god natt

Gjest rednar
Skrevet

Det dør mennesker i tusentall hver dag hele året, ikke bare det du ser på tv, og vi gjør lite med det.

Jeg synes helt klart at vi bleikfeite nordmenn har råd til å bruke mer penger på verdens fattige.

pris deg lykkelig for at du er født i Norge og ikke i den 3.verden,men jeg synes nå det hadde vært tilpass for selvgodheten din.

Hva med å tømme kontoen din til de fattige? Eller du kan selge huset ditt? Om du har så dårlig samvittighet for de lidende bør du vise det i handling. Først da er dine ord verdt å taes seriøst. Du hjelper da ingen med å gå rundt med den janteloven din så lenge du ikke gjør noe i handling som tilsvarer det du sier. Det er vel kanskje heller du som er selvgod?

Gjest dudass
Skrevet

Vi er utrolig snille her til lands. Se på alt vi har gitt og hvor mye vi hjelper folk i nød. Vi tar inn flyktninger, vi sender penger til bistand og vi stiller opp fort om det skjer en katastrofe.

I fjor var det jordskjelv i Iran og da også stillte Norge op som bare det.

Det skulle da bare mangle!

Skrevet

Hva med å tømme kontoen din til de fattige? Eller du kan selge huset ditt? Om du har så dårlig samvittighet for de lidende bør du vise det i handling. Først da er dine ord verdt å taes seriøst. Du hjelper da ingen med å gå rundt med den janteloven din så lenge du ikke gjør noe i handling som tilsvarer det du sier. Det er vel kanskje heller du som er selvgod?

Jeg minner deg om at denne diskusjonen startet fordi du som respons på at utlendinger tok opp kapasitet på sykehusene i Thailand på bekostning av innbyggerne redegjorde for at nordmenn utmerket seg som snille på alle måter.

Det er mulig du leser for mange norske aviser og orienterer deg for lite mot andre land utenfor Norge. Kanskje du ikke blir så blind for Norge og hvor fantastiske vi er hvis du ser det litt utenifra.

God natt til deg.

Skrevet

Du aner da ikke hva jeg faktisk gjør...

Jeg tror nok at jeg både gjennom min profesjon og mitt privatliv gjør mer for svake grupper på noen dager enn du har gjort i løpet av et langt liv. Men når det er sagt kunne jeg utvilsomt gjort mer, jeg unner meg både leilighet og en årlig ferie, men jeg går ihvertfall ikke rundt og føler meg så fryktelig snill og god, i motsetning til deg.

Det er den kvalmende norske selvgodheten jeg vil til livs, den er med på å ta livet av mennesker rundt om i verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...