Gå til innhold

Husker dere gangetabellen ennå?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Til min store forskrekkelse har jeg merket at jeg har begynt å glemme denne tabellen som en gang satt spikret inne i hodet mitt. må skjerpe meg hvis jeg en gang får barn?

Kan dere fremdeles gangetabellen på rams?

Skrevet

Hvilken? Den lille eller den store? Eller den veldig store, eller den kjempestore?

"............................"

Gjest Timari
Skrevet

Hvilken? Den lille eller den store? Eller den veldig store, eller den kjempestore?

"............................"

Tenkte vel på den store. Men hva var forskjellen igjen?

Skrevet

Tenkte vel på den store. Men hva var forskjellen igjen?

Uhm....si det?

1*1 opp til 10*10?

11*11 opp til 20*20?

"..........................."

Skrevet

Ja, den sitter, gitt! Tror det er omtrent det eneste av matematikken som jeg syntes var morsom, og som jeg ikke klarer å glemme :)

Vi pleide å få Gangesertifikat av lærerinna vår om vi hadde alt rett på gangeprøvene, og det var nok det som holdt motivasjonen oppe.

Skrevet

Jobber som lærer, og med gangetabellen. Derfor kan jeg den på ja, men ikke opp til 100. Da regner jeg ut, og det lærer jeg elevene mine også.

Gjest tottlå
Skrevet

Nix.....den borte vekk!!!

Uff....hvordan skal dette ende......

Gjest Timari
Skrevet

Nix.....den borte vekk!!!

Uff....hvordan skal dette ende......

Kanskje vi skal slå oss sammen:)

"De gangeløses forening"

Gjest tottlå
Skrevet

Kanskje vi skal slå oss sammen:)

"De gangeløses forening"

Hehehe.....passer fint for meg! Vi kommer sterkt tilbake på andre ting, matten hopper jeg galant over!!!

Skrevet

Ja, for det siste året har jeg øvd for harde livet slik at elstemann ikke skal slå meg riktig enda.

Skrevet

Jeg kan den lille på rams men det er verre med den store.

Skrevet

Ja, jeg kan den lille gangetabellen enda. Den bruker jeg jo rett som det er. Den store har jeg aldri kunnet, da regner jeg ut.

Skrevet

Det har jeg aldri kunnet, til tross for at min mor nærmest tapetserte soveromsveggen min med den, hehe.

Skrevet

Jeg vokste opp før kalkulatoren gjorde sitt inntog, så selvsagt husker jeg gangetabellen. Den store pugget vi aldri, like greitt å gange et og et tall på papir.

I dag stoler jeg blindt på kalkulatoren...

Skrevet

Jeg hadde en lærer som kjørte helvetesløp på den der greia, tilfeldig sammensatte gangestykker, ca 100? eller 200 stk, på et papir, som skulle skrives ferdig på 5 minutter. Med andre ord man måtte kunne dem på rams for å klare det på den tiden.

Vi slapp ikke unna før vi hadde klart det, de som klarte det fortsatte med andre oppgaver - de andre fortsatte med disse gangeprøvene de første 5 minuttene av hver time.

I løpet av 2-3 mnd kunne alle gangene.

Det sitter fremdeles, det meste. Og jeg er 25.

Skrevet

Eg har aldri kunna gangetabellen skikkeleg på rams, så eg må nok rekne meg fram til ganske mykje. Det lettaste sit enda. Heldigvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...