Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble svært syk,med kvalme og svimmelhet,diare,feber og frostrier.Alt skjedde på få minutter.Etterpå kunne jeg føle med hånden,hevelse og på venstre hjernehalvdel.Hevelse,og svimmelhet varte 3-4 uker.Har og hatt stikkende prikking på høgre arm,et markert område på biseps.Prikkingen på armen kan ha startet før,hevelsen i hodet.Var på legevakten der jeg fikk diagnose virus på balansenerven.Eg føler meg bra nå,men jeg har oppdaget at når jeg føler med hånden på kroppen min,har jeg en dårligere følelsesans. Er dette symptomer på virus på balansenerven? Hilsen Inett

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169796-virus-infeksjon/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Inett.

Det kan tenkes at du har hatt en virusinfeksjon som har affisert de strukturer som har med likevektsorgan og balansenerver å gjøre. Vanligvis vil en slik tilstand ikke gi sensibilitetsforandringer i huden, men det kan ikke utelukkes at også andre deler av sentralnervesystemet var angrepet av den samme infeksjonen. Da vil evt.slike symptomer kunne være tilstede.

I og med du nu føler deg kjekk, synes jeg du skal se situasjonen litt an. Hvis imidlertid slike fenomèn ikke forsvinner eller blir verre, bør du få en nevrolog til å vurdere det nærmere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169796-virus-infeksjon/#findComment-1122054
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...