Gå til innhold

Hvordan beskrives psykopat?


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Er interssert i å finne ut om en nær slektning av meg er psykopat eller hva som feiler han. Har kjent han så lenge vi har levd begge to, og vi er omtrent like gamle dvs. i slutten av førtiårene. Han var vanskelig som barn, hans mor slet veldig. Han slet veldig på skolen og hadde sannsynligvis fått diagnose på dysleksi, AD/HD og diverse andre ting i dag. Han er en av mange søsken, har en søster født året før han og en annen født året etter. De to søstrene har nær kontakt i dag, og god kontakt med alle de andre brødrene. Han alene står utenfor for de orker han ikke mer. Han kranglet og sloss hele barndommen med søstrene sine spesielt. Inviterer han til familiesammenkomster pga. foreldrene.

Han snakker stygt om de fleste søsknene sine, og har ingen symptati med dem i noen sammenheng. Har hatt en samboer i flere år som er mye yngre. De har ikke barn sammen, og lever i møkk og dritt fordi de gidder ikke vaske. Hun vasker seg selv, han vasker seg bare av og til. Hun har vært utro flere ganger, noe hele familien vet siden forholdene er små. Hun er umoden, lite intelligent og svak. Jobber innimellom, men er mest sykemeldt. Han jobber selvstendig, og ikke vet jeg hvordan de greier seg økonomisk.

Han får sin gamle mor hele tiden til å hjelpe seg med papirarbeid og selvangivelse. Selvom hun ber han komme tidsnok gjør han det aldri. Ringte engang kl. ti en kveld og måtte levere noe dagen etter. Da nektet hun for første gang å hjelpe han (hun er over 70), for de skulle legge seg og faren er meget syk.

Han banner så det suser med hele familien tilstede, og det er en ondskapsfull banning. Han tar aldri hensyn til noen og kvinneforakten er påfallende. De fleste søsknene ignorerer det, men noen ganger så sårer han dem veldig.

Kunne skrevet mye mer som om den gangen jeg var tilstede for mange år tilbake, da han gikk inn i stua til mor si i møkkete bukse som han hadde hatt på i månedsvis ved fysisk møkkarbeid og satte seg rett i sofaen. Rundt han var mange familiemedlemmer, og en del små barn. Deriblant en svigerinne med en nyfødt baby. Velger å la det være det siste jeg forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La innlegget mitt feil. La det under tjohoo sitt innlegg. Sorry.

Så glemte jeg at den var anbefalt av NHD, her på DOL.

Vennlig hilsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg så Nanny 911. Helt utrolig...

Tenk hvordan gutten ville blitt som voksen dersom ikke Nannyen hadde grepet inn, og dette hadde fått fortsette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk hvordan gutten ville blitt som voksen dersom ikke Nannyen hadde grepet inn, og dette hadde fått fortsette...

Ja, huffa meg. Den mammaen hadde ikke særlig kustus akkurat. Hun behandlet de jo som omn de var sjefene. Og det at hun leste i 3 timer uten å gi seg!! Jeg ble helt satt ut jeg. Stakkars barn. Jammen meg bra de fikk hjelp ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ja, huffa meg. Den mammaen hadde ikke særlig kustus akkurat. Hun behandlet de jo som omn de var sjefene. Og det at hun leste i 3 timer uten å gi seg!! Jeg ble helt satt ut jeg. Stakkars barn. Jammen meg bra de fikk hjelp ja.

Ja, "stakkars ungene" liksom... hallo.. stakkars ungene (og alle rundt) hvis de IKKE blir satt grenser for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "stakkars ungene" liksom... hallo.. stakkars ungene (og alle rundt) hvis de IKKE blir satt grenser for :)

Jaa, og så sa hun "må det være så brutalt" Hjelp, de burde ikke vært foreldre.. Tenk å ødelegge barna slik, ved å dulle så masse. Barn trenger grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La innlegget mitt feil. La det under tjohoo sitt innlegg. Sorry.

Så glemte jeg at den var anbefalt av NHD, her på DOL.

Vennlig hilsen:)

Det er en god beskrivelse og noe stemmer, men likevel ikke alt. Jeg kan ikke snakke om sjarm f.eks. tvertimot. Ikke meg bekjent noe kriminelt, men total mangel på empati ja. Flere ting stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jaa, og så sa hun "må det være så brutalt" Hjelp, de burde ikke vært foreldre.. Tenk å ødelegge barna slik, ved å dulle så masse. Barn trenger grenser.

Som å høre mine medryttere da jeg som 12-åring gikk på ridekurs og vi fikk beskjed om å sette oss i respekt.. "Dakal hesten" lissom..selv om hestene bet, så var det alltid kose og stryke.

Men at voksne folk også tenker sånn... Nei, tenk heaven for Nanny 911! (Og Dr.Phil.)

Alle foreldre skulle hatt et grunnkurs av noe slag... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som å høre mine medryttere da jeg som 12-åring gikk på ridekurs og vi fikk beskjed om å sette oss i respekt.. "Dakal hesten" lissom..selv om hestene bet, så var det alltid kose og stryke.

Men at voksne folk også tenker sånn... Nei, tenk heaven for Nanny 911! (Og Dr.Phil.)

Alle foreldre skulle hatt et grunnkurs av noe slag... :D

Jepp, enig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

En psykopat har ikke mangel på empati. Han har derimot empati i form av antipati. For å ha antipati eller sympati må det finnes empati.

Mange med forskjellige bokstavdiagnoser (ADHD, asperger, tourettes, etc.) har derimot forskjellige grader av empatisvikt, så jeg tror heller jeg ville vurdere en slik diagnose her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...