Gå til innhold

Skader etter smerter i pungen?

Anbefalte innlegg

Jeg er en helt normal aktiv mann (20 år), som etter en langt kjøretur inn til Oslo (3 timer) fikk smerter i pungen. Jeg trodde dette bare skyltes den lange bil turen, og at pungen hadde vært i en ubehaglig posisjon. På turen hjem, dagen etterpå, fikk jeg også store smerter i pungen. Jeg undersøkte dette selv når jeg kom hjem, og fant ut at det ikke var testikklene, men like bak de. Smertene minner sterkt på som om du har blitt slått på pungen. Smertene roet seg i løpet av uken, men tok seg opp ett par dager ca. 10 dager etter bilturen. Smertene har siden da, 3 uker, bare forsvunnet sakte. I løpet av hele hendelsen har jeg hatt ved 3 tilfeller hatt et svakt trykk mellom pungen og rompen. Kansje dette er prostataen? Har ikke hatt problemer seksuelt, og ingen smerter, men kansje litt svakere trykk under vannlating de siste dagene. Kan dette skyldes en infeksjon, og er infeksjonen borte nå? Kan en eventuelt infeksjon gå over av seg selv? Og hvor lang tid kan jeg regne med kroppen bruker til en slik infeksjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169804-skader-etter-smerter-i-pungen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du bør få undersøkt en urinprøve hos fastlegen din. En urinveisinfeksjon vil imidlertid oftest gi smerter og hyppig vannlating. Muligens har du fått trykk mot pungen og litt ømhet i bitestiklene. I dette tilfellet kan det muligens hjelpe med hyppige sæd-utløsninger ( 1-2 g/døgn) noen dager. Dersom ømheten vedvarer bør nok fastlegen din undersøke prostata-kjertelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...