Gjest trotte Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei. Er det mulig at det er noe galt med lungene mine? Har vært sykemeldt i tre mnd nå. Er trett hele tiden, og det er ikke bare vanlig tretthet. Jeg må liksom hele tiden være "i gang" for å slippe å kjenne de rare symptomene. Jeg har hatt tette bihuler siden juni. Går til akupunktur, men det er stadig tett. Nesen renner (klart slim),murring i ansiktet. Det er som om ansiktet sover og jeg klarer ikke konsentrere meg lenge av gangen.Legen sier jeg har depresjon oangst, men jeg hadde fått det så bra nå. Har gått til psykolog en stund og følte meg ferdig med ting.Ho sier også at jeg ser sliten og syk ut. At det ikke er en psykolog jeg trenger nå for å bli frisk. Sluttet på Indera retard i fjor høst og da fikk jeg mange merkelige symptomer. Prikking og merkelig følelse i hele kroppen. Det har vart i flere uker. Abstinenser? Vet ikke om jeg har angst jeg. Det er veldig trykkende i brystet og det sitter veldig i halsen og nesen. Jeg er ikke så ille om morgen og kveld, men på dagen er det der stort sett hele tiden. Det blir verst når jeg trekker pusten skikkelig inn. På utpust slapper jeg mer av. Hva er dette tror du? Har prøvd angstdempende men det hjalp ikke. Håper på svar Takk på forhånd.(høyre side av ryggen er vond) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169851-angstastma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Veldig vanskelig å si noe om dette. Du spør om angst/astma - sykdommen kan bli utløst av angstanfall, og andre ganger kan selve det å ha et astmaanfall utløse angst- det er nifst å ikke få puste ordentlig. Men er du utredet for evt lungesykdom i det hele tatt? Hvis du fortsatt har det like ille, kan jeg nesten bare anbefale at du kontakter fastlegen for henvisning til lungespesialist og så ta det derfra. Den medisinen du nevner kjenner jeg ikke til, så den kan jeg dessverre ikke si noe om annet enn at du kan spørre på apoteket hva bivirkningene ved avslutning kan være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169851-angstastma/#findComment-1117401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hildur85 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hei trotte! Jeg kjente meg igjen i symptomene dine... Jeg og har sånn rar prikking i hele kroppen. Og blir av og til helt nummen i ansiktet. (Blitt nummen andre plasser før). Jeg har også litt ubehag i lungene. Mye slim og føles ut som jeg ikke får puste skikkelig av og til. Også har jeg en ekkel følelse (i lungene kanskje) mellom brystene. Jeg har lav lungekapasitet og det har blitt mye bedre etter at jeg begynte på astmamedisiner. Legen (spesialist i lungesykdommer) sa det kanskje kunne være nervene, så jeg skal ta en CT av lungene nå snart. Men så har jeg hatt panikkangst i flere måneder nå, så det kan hende at det er på grunn av det også. Har du hatt andre ekle symptomer da? Vært hyggelig med et svar:) Beroligende at andre har samme symptomene som jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169851-angstastma/#findComment-1119892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trotte Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 hei trotte! Jeg kjente meg igjen i symptomene dine... Jeg og har sånn rar prikking i hele kroppen. Og blir av og til helt nummen i ansiktet. (Blitt nummen andre plasser før). Jeg har også litt ubehag i lungene. Mye slim og føles ut som jeg ikke får puste skikkelig av og til. Også har jeg en ekkel følelse (i lungene kanskje) mellom brystene. Jeg har lav lungekapasitet og det har blitt mye bedre etter at jeg begynte på astmamedisiner. Legen (spesialist i lungesykdommer) sa det kanskje kunne være nervene, så jeg skal ta en CT av lungene nå snart. Men så har jeg hatt panikkangst i flere måneder nå, så det kan hende at det er på grunn av det også. Har du hatt andre ekle symptomer da? Vært hyggelig med et svar:) Beroligende at andre har samme symptomene som jeg. Hei. Høres ut som du har det litt som meg. Nå begynte jeg på inderal igjen så vi får se, Føler en sånn rar verking fra magen opp til halsen og nesen. Det er sjelden jeg klarer en skikkelg gjesp. Virker som det er noe som stopper. Går det an å kjøpe noe mot astma uten resept? for da kunne jeg jo prøvd det. Vanskelig å finne ut hva som egentlig er galt med meg. Sånn candida- analyse koster jo 3000 kroner. Vet noen om noe bedre tilbud? Kan det skyldes katta mi tro? Ikke vet jeg. Legen sier jeg tåler den og andre sier ikke. Øynene renner ikke, men de er veldig slitne nå, men det er vel bihulene. Det er godt å få delt med andre. Mange med mange rare sykdommer. Lykke til alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169851-angstastma/#findComment-1120320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hasab Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei. Høres ut som du har det litt som meg. Nå begynte jeg på inderal igjen så vi får se, Føler en sånn rar verking fra magen opp til halsen og nesen. Det er sjelden jeg klarer en skikkelg gjesp. Virker som det er noe som stopper. Går det an å kjøpe noe mot astma uten resept? for da kunne jeg jo prøvd det. Vanskelig å finne ut hva som egentlig er galt med meg. Sånn candida- analyse koster jo 3000 kroner. Vet noen om noe bedre tilbud? Kan det skyldes katta mi tro? Ikke vet jeg. Legen sier jeg tåler den og andre sier ikke. Øynene renner ikke, men de er veldig slitne nå, men det er vel bihulene. Det er godt å få delt med andre. Mange med mange rare sykdommer. Lykke til alle sammen. hei jeg har hatt astma siden jeg var 8 mnd gammel nå er 25 år.har bestandig blitt tett og allergisk mot dyr.nå bor jeg sammen med en hund,og har nær kontakt med han hele tiden.har bodd sammen med han i 4 mnd nå.hadde store problemer til å begynne med men så fikk jeg et tips.får i meg rett vitaminer hver dag.og det hjelper,ellers hadde jeg ikke greid å bodd sammen med hunden. for første gang på 25 år kan jeg ha nær kontakt med dyr.samtidig er jeg veldig mye mer opplagt.håper på [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169851-angstastma/#findComment-1135137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.