Gå til innhold

Hvordan er jobbmulighetene for fysioterapeuter i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Ninanja
Skrevet

har en søster som har lyst til å begynne på fysioterapi,spesielt fordi hun er interessert i idrett. Har hørt at jobbmarkedet er svært vanskelig for tiden. Gjelder det alle retninger innenfor fysioterapi?

Hun har 5,2 i snitt+ tilleggspoeng fra folkehøgskole. Kan dere anbefale andre yrker hvor man får vært fysisk aktiv sammen med andre mennesker?

Skrevet

Jeg har også hørt at det er vanskelig. Man må kjøpe seg plass på instituttene og det er dyrt og dessuten er det veldig vanskelig å få offentlig avtale.

Nå må jeg bare si at jeg synes ikke fysioterapeuter er så aktive med pasienter lenger. De plasserer de stort sett på et apparat og det er det.

Gjest fysioterpeuten
Skrevet

Elendig jobbmarked!

Dessuten så er det ikke sikkert at hun kommer inn med 5,2. Det bruker å ligge rundt 5,5 i ungdomskvoten og litt høyere for ordinær kvote.

Skrevet

Elendig jobbmarked!

Dessuten så er det ikke sikkert at hun kommer inn med 5,2. Det bruker å ligge rundt 5,5 i ungdomskvoten og litt høyere for ordinær kvote.

helt ærlig, er det derfor fysioterapeutene bryr seg så lite. Jeg har skiftet mange ganger og jeg finner aldri noen som kan jobben sin. De har ikke peil på hva de skal gjøre med meg.

Gjest fysioterapeuten
Skrevet

helt ærlig, er det derfor fysioterapeutene bryr seg så lite. Jeg har skiftet mange ganger og jeg finner aldri noen som kan jobben sin. De har ikke peil på hva de skal gjøre med meg.

Derfor hva da?

Skrevet

Derfor hva da?

Fordi de kommer inn pga bra karakterer og ikke fordi de vil gjøre en bra jobb for pasientene.

Gjest fysioterapeuten
Skrevet

Fordi de kommer inn pga bra karakterer og ikke fordi de vil gjøre en bra jobb for pasientene.

Sier du det samme om legene?

Nei, tror ikke det. De fleste ønsker å gjøre en god jobb, men så tar pengegriskheten dem. Jeg er ikke særlig for slik benkebehandling og har derfor ikke lyst til å jobbe på institutt.

Skrevet

Sier du det samme om legene?

Nei, tror ikke det. De fleste ønsker å gjøre en god jobb, men så tar pengegriskheten dem. Jeg er ikke særlig for slik benkebehandling og har derfor ikke lyst til å jobbe på institutt.

Jepp, jeg sier det samme om legene også.

Jeg er faktisk forbauset over at folk som har slike jobber dvs både leger og fysioterapeuter bryr seg så lite om pasientene. Jeg ville trodd at slike jobber var for dem som brydde seg

Gjest fysioterapeuten
Skrevet

Jepp, jeg sier det samme om legene også.

Jeg er faktisk forbauset over at folk som har slike jobber dvs både leger og fysioterapeuter bryr seg så lite om pasientene. Jeg ville trodd at slike jobber var for dem som brydde seg

Jeg bryr meg.

Skrevet

Jeg bryr meg.

Jeg har bare vært borti et par som bryr seg og de har vært ansatt på spesialistsykehus.

Ellers så har de bare forlatt meg ved et apperat som jeg ikke har muligheten til å bruke og blitt sure fordi de må jobbe med meg isteden.

Gjest fysioterapeuten
Skrevet

Jeg har bare vært borti et par som bryr seg og de har vært ansatt på spesialistsykehus.

Ellers så har de bare forlatt meg ved et apperat som jeg ikke har muligheten til å bruke og blitt sure fordi de må jobbe med meg isteden.

Jeg står alltid med pasienten ved apparatet, nesten uten unntak. Skjønner godt at du ikke syns om det der.

Skrevet

Prøvd her:

http://www.nimi.no/ ?

Skrevet

Jeg står alltid med pasienten ved apparatet, nesten uten unntak. Skjønner godt at du ikke syns om det der.

Men da er vi nok enige. Ser ut til at mange løper fra pasient til pasient for å rekke flest mulig. Ikke særlig inspirerende å trene da og særlig hvis det er vanskelig å få det til så trenger man litt oppbacking.

Gjest fysioterapeuten
Skrevet

Men da er vi nok enige. Ser ut til at mange løper fra pasient til pasient for å rekke flest mulig. Ikke særlig inspirerende å trene da og særlig hvis det er vanskelig å få det til så trenger man litt oppbacking.

Vet. Har prøvd å være pasient selv.

Skrevet

Det er dyrt :o)

Har de ikke avtale der da? De er sykt flinke, ihvertfall.

Skrevet

Vet. Har prøvd å være pasient selv.

Kanskje alle skulle prøvd det før de begynte å jobbe med pasienter ;o)

Skrevet

Har de ikke avtale der da? De er sykt flinke, ihvertfall.

Kanskje jeg skulle prøve hvis de har avtale. Jeg har fri egenandel og kunne tenke meg tre ganger i uka og sist jeg snakket med dem så hadde de ikke avtale.

Skrevet

Kanskje jeg skulle prøve hvis de har avtale. Jeg har fri egenandel og kunne tenke meg tre ganger i uka og sist jeg snakket med dem så hadde de ikke avtale.

Jeg og frosken er gode gamle stamkunder på nimi! ;)

Skrevet

Jeg og frosken er gode gamle stamkunder på nimi! ;)

Jeg har hørt rykter om det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...