Gå til innhold

Hvor er den norske kongefamilien?

Anbefalte innlegg

Gjest republikk
Skrevet

Har sett at den svenske kongefamilien har stilt opp på svensk tv og gitt uttrykk for sin sorg og sympati med flomofrene og deres etterlatte. "Madde" gråt åpenlyst på TV. De stod i stram giv-akt da de første svenske bårene landet på Arlanda flyplass midt på natta.

Hvor er den norske kongefamilien midt oppi dette? På ferie i Brasil bla! Riktignok avbrøt de ferien, men hvorfor? Om de var i Brasil eller i eksil på Skaugum spiller vel ingen rolle.

Kongen nevnte noe i sin nyttårstale og de har deltatt i en minnegudtsjeneste, men det er ingen ting i forhold til de andre skandinaviske kongehusene.. Her har de noe å lære!!!

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

10

• cecily

6

• Goliath

4

• Champagne

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest i sus og dus
Skrevet

Så enig, så enig! Hva skal vi vel med et kongehus hvis de ikke yter noe i forbindelse med slike katastrofer!

Det er en skam! Men akk så typisk det norske kongehus beklageligvis...

Gjest fffffff
Skrevet

Nei, ærlig talt, hva godt skulle det gjort om Mærta og Mette-Marit gråt på TV? Kankje de ikke gråt privat heller? Madeleine hadde gode venner som døde, det er veldig anderledes. Burde kongefamilien gråte ved andre sørgelige begivenheter? Større bilulykker, branner ol? De kondolerer jo, og viser sin medfølelse,. Jeg har ikke grått, enda så fælt det var. Hadde blitt ganske håpløst om det skulle være et folkegkrav å gråte på andres vegne på kommando.

Hvis jeg var "offer" eller pårørende, hva godt skulle det ha hjulpet meg om kongen gikk i x antall gudstjenester eller gråt y antall tårer?

Gjest republikk
Skrevet

Nei, ærlig talt, hva godt skulle det gjort om Mærta og Mette-Marit gråt på TV? Kankje de ikke gråt privat heller? Madeleine hadde gode venner som døde, det er veldig anderledes. Burde kongefamilien gråte ved andre sørgelige begivenheter? Større bilulykker, branner ol? De kondolerer jo, og viser sin medfølelse,. Jeg har ikke grått, enda så fælt det var. Hadde blitt ganske håpløst om det skulle være et folkegkrav å gråte på andres vegne på kommando.

Hvis jeg var "offer" eller pårørende, hva godt skulle det ha hjulpet meg om kongen gikk i x antall gudstjenester eller gråt y antall tårer?

Det hadde selvsagt ikke hjulpet om disse bærtene hadde felt noen krokodilletårer!

Men jeg trodde det var disse som representerte Norge, eller har jeg misforstått?

Gjest repuhus
Skrevet

Uff ja, la oss heller få en president boende i slottet, slik at det blir pusset opp oftere.

Og da vil vi jo gjerne ha en oppegående president, slik som de har i.......?

Og tenk på all apanasjen vi sparere da; de får jo nesten like mye i apanasje som etterforskningen etter NOKAS ranet i Stavanger koster jo !!! Uffameg !!

Gjest papirtiger
Skrevet

Skriver under på denne.

Jeg undres hvor mye godt norge og nordmenn kunne gjort om de brukte energien på positive ting, i stedet for klage på alt som kan klages på.

Gjest ????!!!!!!!
Skrevet

Skriver under på denne.

Jeg undres hvor mye godt norge og nordmenn kunne gjort om de brukte energien på positive ting, i stedet for klage på alt som kan klages på.

hvorfor er du her egentlig, hvis du synes alt er grei og ikke har noe å diskutere med andre?

Gjest papirtiger
Skrevet

hvorfor er du her egentlig, hvis du synes alt er grei og ikke har noe å diskutere med andre?

Hehe...? Hvordan er været i din verden...

Skrevet

hæ?

Skrevet

Å hva i all verden har kongeparet med flomkatastrofen å gjøre. De har uttrykt sin sympati og skal delta i minnegudstjeneste, holder ikke det for deg eller? De har sikkert sendt noen kroner nedover også.

Skrevet

Å hva i all verden har kongeparet med flomkatastrofen å gjøre. De har uttrykt sin sympati og skal delta i minnegudstjeneste, holder ikke det for deg eller? De har sikkert sendt noen kroner nedover også.

For meg å si "amen" blir vel omtrent det samme som å banne i kjerka - men jeg sier det likevel:

Amen!

:-)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Sonja var da helt på gråten da hun og kongen uttalte seg om flomkatastrofen. Begge har vist at de bryr seg. Sonja har også donert et fotografi til TV-aksjonen i morra. Du må nok følge bedre med i timen skal du vinne frem med dette republikanervåset ditt.

Skrevet

For meg å si "amen" blir vel omtrent det samme som å banne i kjerka - men jeg sier det likevel:

Amen!

:-)

Amen betyr ikke annet enn "la det skje", så ikke noe hellig over det egentlig.

Skrevet

Når skal det bli fred med all denne sutringen blant nordmenn?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hva har de andre skandinaviske kongehusene gjort som ikke det norske har? Bortsett fra å gråte et par tårer på TV?

Hva skulle kongefamilien gjort, mener du?

Skrevet

Så enig, så enig! Hva skal vi vel med et kongehus hvis de ikke yter noe i forbindelse med slike katastrofer!

Det er en skam! Men akk så typisk det norske kongehus beklageligvis...

Enig, de er bare til pynt - vel det var vel en sterk overdrivelse å si de er til pynt. Noe mer guffent skal man lete lenge etter.

Røya til tøffeltotten var vel mer opptatt av at bungalowen deres raste sammen, enn å tenke på andre.

Hennes, milde himmel - hennes, hva er det jeg skriver. Ingenting er vel igrunn hennes.

Jeg skal ikke sette på trykk hva jeg egentlig hadde ønsket her, det er upassende.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Enig, de er bare til pynt - vel det var vel en sterk overdrivelse å si de er til pynt. Noe mer guffent skal man lete lenge etter.

Røya til tøffeltotten var vel mer opptatt av at bungalowen deres raste sammen, enn å tenke på andre.

Hennes, milde himmel - hennes, hva er det jeg skriver. Ingenting er vel igrunn hennes.

Jeg skal ikke sette på trykk hva jeg egentlig hadde ønsket her, det er upassende.

Hvilken bungalow er det du rører om?

Gjest republikaner
Skrevet

Sonja var da helt på gråten da hun og kongen uttalte seg om flomkatastrofen. Begge har vist at de bryr seg. Sonja har også donert et fotografi til TV-aksjonen i morra. Du må nok følge bedre med i timen skal du vinne frem med dette republikanervåset ditt.

Næh!! et helt fotografi? Dæven nå trår dama virkelig til altså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...