Gå til innhold

normalt ved ptsd?


gunter

Anbefalte innlegg

Har de to siste åra begynt å se et slags mønster i min helsetilstand. Ca. 5-6 g. i året får jeg en skikkelig nedtur. Dette utvikler seg i løpet av en dag eller to. Alle farger blir sort/hvitt, fortidas elendighet innhenter meg, greier ikke lenger holde den der den skal være. Så virker det som tanker, følelser også blir overflyttet til idag. Får en fryktelig forutdannelse om at noe skrekkelig snart vil skje "igjen". Synes alle ser rart på meg, er sinte på meg (vet hvilken person jeg er og hva jeg har gjort, vært med på).Det eneste som hjelper når jeg blir sånn har jeg funnet ut, er å skjerme meg for alle inntrykk, legge meg ned med dyna over hodet. Dette kan vare alt fra ca. 1-2 uker, klikker da som regel tilbake til nåtid og greier å fortrenge, skuve fortida unna. Dette tror jeg også kan ha noe med min energi å gjøre. Det virker som når jeg får hvilt i noen dager så får jeg mere krefter til å være "normal". Da kan jeg også gå på f.eks. butikken å se at det faktisk er mange greie mennesker der.Det hører med til min historie at jeg er veldig plaget med angst og depresjoner. Har 2-3 dager innimellom som er ganske bra, hvor det faktisk er ok. å leve, gjøre ting. Det er vel snakk om å prøve ut noe antipsykotisk medisin igjen, kanskje lamictal. Det jeg egentlig etterlyser selv er en medisin som kunne slå meg ut, slik at jeg sovner de gangene jeg blir "gal"? Det er jo alltid et mønster, noe som utløser disse reaksjonene. F.eks. jeg treffer mennesker fra fortida, steder, leser aviser, tv etc. Men jeg har alltid en varsellampe som blinker og forteller meg at nå må du søke hjelp.

Hufff, dette ble laaaangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...