Gå til innhold

Trøtt og lite kreativ


Gjest calestia

Anbefalte innlegg

Gjest calestia

Jeg sover nesten hele tiden.. og inni hodet er det grøt. Tidligere trengte jeg roen og stabiliteten. Nå vil jeg noe mer!

Skriver ikke lenger, maler ikke lenger, fotograferer ikke lenger. Og har ikke lyst heller! Det plager meg.

men er så redd for å rokke ved medisinen. Vil ikke bli syk igjen!

Skal til legen til uka, diskutere litt.

Der jeg var i jula sa alle at jeg virka så rolig og samla. Tidligere fløy jeg rundt med mange innfall.

Må jeg bare finne meg i å ha det slik kanskje? er jo bedre enn å være syk. mye bedre!

Bruker 600 mg seroquel. Mulig jeg kan trappe ned litt. Lamictalen tør jeg ikke røre. Har fortsatt depresjoner..

jaja. Får høre hva legen sier..

ha det så bra! klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Det første du kan gjøre er å få en normal døgnrytme.

Legg deg til en fornuftig tid og stå opp relativt tidlig. For mye søvn hjelper virkelig ikke på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Det første du kan gjøre er å få en normal døgnrytme.

Legg deg til en fornuftig tid og stå opp relativt tidlig. For mye søvn hjelper virkelig ikke på noe.

Da jeg begynte med Seroquel, gjorde den meg ganske trøtt. Det samme skjedde da jeg fikk økt dosen fra 200 - 400mg. Gikk over etter en mnd ca. For noen kan det hjelpe å trappe ned litt midlertidig, for så å trappe opp igjen etter en stund. Da får man på en måte vennet kroppen til medisinen litt saktere.

Ellers har jeg også ganske så mye erfaring med at for mye søvn faktisk kan virke mot sin hensikt. Man blir trøttere og faktisk mer deprimert av det. Så noe å fylle dagene med er veldig viktig. Selvsagt skal man ikke ta seg vann over hodet, men litt lett program er lurt.

Fint at du har avtale med legen din også. Det er viktig med en god dialog med h*n for å få best mulig behandling.

Håper du våkner litt etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vennen ;)

du må ikke sove så mye vettu :) en blir trøtt av det... Ska te hu du veit i morra, altså mandag 12.25. du veit... Ø.M. gjengen... driv no å styre vettu :)

no har dem fått for sæ utskrivelse på tirsdag... snåle greier...

Gla i dæ i allefall...

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei calestia:-)

Det tar lang tid å finne ut av hvordan best forholde seg til sykdom - og det tar også ofte lang tid å finne ut hva som er riktige medisindoser i ulike faser. Du må fortsette å snakke med de som prøver å hjelpe deg, og forhåpentligvis får du etterhvert mer kontakt med kreativitet og energi igjen.

Jeg kjenner andre kreative personer med bipolar lidelse, som nettopp opplever dette med tap av kreativitet som en av de vanskeligste balansegangene mht hvor mye medisiner som er det beste.

Ikke gi deg - det har fortsatt ikke gått så lang tid siden du og behandlerne begynte å "få taket" på problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...