Gå til innhold

Silikonproteser, noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

Gjest tulsa_

Jeg er ei jente på snart 23 år, som siden 15års alderen har hatt lyst på større pupper. Jeg er ellers fornøyd med meg selv og kroppen min, men er fryktelig flau over puppene mine. Unngår stranda, svømmehallen etc. Hater også å finne kjoler og andre antrekk hvor jeg ikke kan bruke push up bh, som er min beste venn;)

Jeg er nesten helt flat, og har lyst til å gjøre noe med det. Har lest alt jeg kan komme over av litteratur og fakta, og snakket med flere jeg kjenner som har silikon. Men alikevel har jeg et par spørsmål. Er det noen av dere som har fått hard kapsel? Er dette noe som er så lite vanlig som kirurgene påstår, eller forekommer det oftere? Vil jo heller ha flat pupp, enn en hard pupp...

Er det fryktelig smertefult etter operasjonen?

Jeg har ikke lyst på store pupper, men kunne tenke meg å gå opp til 75b i bh størrelse, bruker i dag 70a. Har lest mye om dette med å legge innlegget bak eller foran brystmuskelen, for meg med så lite pupp fra før virker det smartest å legge den bak muskelen.. noen her som har innlegget bak muskelen her, eller som kan si noe om hva som er best?

Fint om noen vil dele sine erfaringer med meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169884-silikonproteser-noen-som-kan-svare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veeeeeent med det

Har du barn?

Vent med å bruke ørtitusen på puppen før du har fått de barna du vil ha.

1. Når du går gravid og ammer får du testa ut VIRKELIG store mugger.

2.Etterpå er det vanskelig å se forskjell på puppene og øra på fuglehunden til naboen...

Gjest puppererfint

Helt enig, vent til du har fått de barna du ønsker deg. Det er nemlig under svangerskap/amming risikoen er størst for å utvikle hard kapsel.

Puppene dine kan dessuten forandre seg mye i forbindelse med svangerskap/amming, enten du har innlegg eller ikke.

Jeg ventet til jeg var 36, og det var alt for lenge. Da var det 7 år siden jeg fikk mitt siste barn. Jeg har aldri vært så sikker på at jeg har gjort det rett i hele mitt liv.

Skulle jeg gjort det igjen, ville jeg imidlertid lagt de under muskelen. Jeg er veldig tynn og hadde lite pupp i utgangspunktet (70a). Det har resultert i "bølger" når jeg bøyer meg framover. Det synes ikke når jeg har en BH som løfter litt, så det er ikke helt krise.

Men, som sagt, vent til etter barnefødsler!

• 2 uker senere...
Luna21365380663

Helt enig, vent til du har fått de barna du ønsker deg. Det er nemlig under svangerskap/amming risikoen er størst for å utvikle hard kapsel.

Puppene dine kan dessuten forandre seg mye i forbindelse med svangerskap/amming, enten du har innlegg eller ikke.

Jeg ventet til jeg var 36, og det var alt for lenge. Da var det 7 år siden jeg fikk mitt siste barn. Jeg har aldri vært så sikker på at jeg har gjort det rett i hele mitt liv.

Skulle jeg gjort det igjen, ville jeg imidlertid lagt de under muskelen. Jeg er veldig tynn og hadde lite pupp i utgangspunktet (70a). Det har resultert i "bølger" når jeg bøyer meg framover. Det synes ikke når jeg har en BH som løfter litt, så det er ikke helt krise.

Men, som sagt, vent til etter barnefødsler!

Jeg har ikke fått barn enda, men skal ha det i løpet av noen år (håper jeg).. Jeg har imidlertid allerede lagt inn saltvann, men ser egenltig frem til at puppene skal "forandre" seg under/etter svangerskapet. innbiller meg at de kommer til å se mer naturlig ut. Nå er de jo fast og fin (som de skal? være i min alder-21), men jeg liker at de "henger" litt. Om andre vil vente, er et personlig vurderingsspørmål, men jeg ser i alle fall frem til at de skal bli litt mer "sæggete".. ;o) Sammenligner jeg de med min venninnes (som bruker samme str som jeg gjør nå), er hennes mye mer hengende, og myke. Noen beholder jo litt av det de får under svangerskap, andre mister alt som en gang var, for å si det sånn. Jeg synes det er greit at det vises at livet har satt sine spor på kroppen, og har derfor ikke noe imot å gjennomgå forandring i puppene som følge av svangerskap. Det var ikke for å få fastere pupper jeg la inn saltvann, men for å få større.

Smerter etter operasjonen er like subjektivt som alle smerter, men det kommer jo an på hvor mye man legger inn, og om det er over eller under muskelen. under er mer vondt enn over, og jo mer man legger inn, jo vondere. Det er ikke mye å gå fra a til b-cup (og man går ikke fra 70 til 75 på en operasjon, det er bare et mål på lengden rundt brystkassen, kan du si..altså må du legge på deg for å gå opp..). Mange mener at det er penest resultat ved å legge det under muskelen, i tillegg til at man da kan kjenne det som var pupp "før", og ikke bare innlegget.

Hard kapsel forekommer nok ikke så ofte, så sant man er flink til å massere. Jeg har ikke "overmassert", men har ikke fått kapsel. Det er viktig å følge legens anvisninger. :o) Håper du ble litt klokere. Lykke til med valget!

• 3 uker senere...

Hei!

Jeg opererte inn silikon for 5 år siden,fikk barn i fjor.

Klart at puppene har forandret seg etter graviditet,amming. Men de ser mer naturlig ut nå,mykere og litt slappere.

Silikon bør uansett skiftes ut hvert 8-10`ende år.

Tenkte å operere på nytt om et par år.

Men jeg vil aldri anbefale noen å operere seg,det følger alltid en risiko.

Gjest bare et tips

Jeg la inn silikon foran brystmuskelen for vel to år siden. Hadde da ammet et barn og brystene mine hadde blitt veldig forskjellige, så det ble lagt inn to forskjellige str. Fornøyd med resultatet da huden hadde strekt seg og de ser naturlige ut, men jeg har fått kapsel. Så vurderer å operere på ny igjen etter jeg har fått mitt neste barn og ammet igjen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...