Gå til innhold

Trykking under ribbena på høyre side

Anbefalte innlegg

Hei,i ca. tre måneder nå har jeg hatt en lett trykking under ribbena på min høyre side. Noen ganger er det helt borte, mens noen ganger er det mer tilstede. Det føles akkurat som om det er noe som ikke skal være der, som tar mer plass enn normal. Trykke området er ca. knyttnevestort. Det er ikke vondt, mer enn bekymring. Jeg er mann midt i tredveårene og normalt slank.Spørsmålet er om det er noe vits å gå til fastlegen min med en så diffus ting ? Hva kan han finne ut ?

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Man går til legen med akkurat så diffuse ting som man vil. Med det mener jeg at det er du som bestemmer om du vil finne ut av det eller ikke. Om du blir plaget/bekymret, så må det da være bedre å ta seg en tur til legen.

Forøvrig har jeg ofte trykk akkurat der sjøl. Det er luft/svake kolikkplager. Kanskje svelger du mye luft uten å tenke over det, eller spiser for fort eller er anspent - eller alle tre tingene på en gang?

:)

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Smerter som skriver seg fra galleblæren kan sitte under ribbebuen på høyre side. oftest er da smertene værst rett etter måltider. Lever er også lokalisert her, men smerter fra denne er sjelden. Tendens til magesår kan også kjennes under ribbebuen, mange er da mest plaget når man er sulten. Magesmerter bør utredes, så synes du skal kontakte legen din. Sannsynligvis vil han kjenne på magen og ta blodprøver. Ut fra dette kan en ultralyd vurderes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...