Gå til innhold

Indisk kastemerke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare hinduer bruker det men også katolikker fra Sri lanka

Ja men det er på grunn av at kulturen til kristne og tamiler flyter sammen på Sri Lanka. Et meget interessant fenomen.

Skrevet

Er det virkelig _kaste_merke?

Jeg trodde kanskje det var en mer elegant funksjon bak disse tredje-øye-look-a-likene.

Skrevet

Har hatt en kjæreste fra Sri Lanka som er tamil og hindu. Ifølge han så var dette for å vise at kvinner var gifte før, men nå bruker de dette for å pynte seg. Jobber sammen med en indisk dame som er sikh og hun sier det samme. Sier at hun likte å bruke rødt merke først etter at hun giftet seg, men at det ikke har noen betydning lenger. Hun snakker urdu og er fra Nord-India, nærmere Pakistan.

Ok, takk for svar. :)

Da har jeg en forklaring til 5åringen nå.

Skrevet

Er det virkelig _kaste_merke?

Jeg trodde kanskje det var en mer elegant funksjon bak disse tredje-øye-look-a-likene.

Har skjønt nå at det er for å pynte seg, og at det med kaster osv var noe fra mange år tilbake.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...