Gå til innhold

Dessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage ordentlig middag i morgen, og har funnet frem noen oppskrifter til lammestek og tilbehør. Noen som har gode tips om dessert?

Skrevet

Vet ikke om denne passer etter lammestek da...

Men en gang smakte jeg Belle Helene eller noe slikt.

Du varmer herm. pærer i ovnen, men en after eight oppå, som emelter litt.

Server Is til.

Ellers er jo fruktsalat og is alltid godt:)

Skrevet

Jeg lagde lammestek m/fløtepoteter etc på nyttår og hadde is og varme bjørnebær til dessert. Enkelt og greit!

Gjest Dame55
Skrevet

Anbefaler en hjemmelagd fruktsalat med råkrem.

Bruk epler, appelsiner, pærer, bananer, event. kiwi og hakka nøtter.

Råkremen består av halvparten piska kremfløte og eggedosis.

Denne desserten er frisk og god etter en kjøttmiddag.

Ha det koselig!

Skrevet

Ta frukt (jeg pleier å bruke banan, kiwi og bringebær/bjørnebær), del i biter og legg i ildfast form.

Ha over ca ca 200 gram revet hvit sjokolade.

Sett i stekeovn under grillelement i 2-3 minutter, til den hvite sjokoladen er lett gyllen og karamellisert.

Har du ikke grill, går det også med vanlig overvarme på full guffe.

Veldig enkelt og usedvanlig godt!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Fordi jeg har så innmari lyst på ostekake akkurat nå, vil jeg foreslå det. Lagde 1-2-3-ostekake i jula og den funka veldig bra :-) Brukte jordbærgele på toppen.

Skrevet

Fordi jeg har så innmari lyst på ostekake akkurat nå, vil jeg foreslå det. Lagde 1-2-3-ostekake i jula og den funka veldig bra :-) Brukte jordbærgele på toppen.

Ostekake er vanvittig godt, men det kan vel bli litt tungt etter en stor kjøttmiddag?

Skrevet

Her er det nok noen ideer:

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F1%2F801.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2377706&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2380075

Og så legger jeg til pana cotta: http://www.gladimat.no/FrontServlet?s=mat&state=recept&id=3318

Jeg serverte det med hvitvinskokte fersken til.

Eller noe som noen en gang kalte kapteinens drøm:

2 skiver ananas, krem, rosiner, valnøtter og raspet sjokolade over.

Skrevet

Jeg lagde lammestek m/fløtepoteter etc på nyttår og hadde is og varme bjørnebær til dessert. Enkelt og greit!

Hmm, varme bjørnebær.. Takk for tipset! Det er så utrolig godt det.. Hmmm!:)

Skrevet

Mariaflyflys oppskrift er virkelig verdt å lage!

Den er kjempebra. :)

*sikle*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...