Gå til innhold

Kan man bli så gode venner?

Gjest jeg undrer, så åge og stakk av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli så god venn med en jente at man finner på mye sammen? Jeg har en venninne som jeg har det slik med. Vi leser sammen, spiser sammen og fester sammen, ser på fotballkamper sammen iblant og trener sammen.

Har god kontakt og sender mange sms er til hverandre. Jeg tenker på henne som en venn med en hendelse fikk meg til å tenke meg om. Det var slik at jeg var på besøk hos en jente som jeg liker veldig godt. Denne venninna mi ringte meg og lurte på hvor jeg var og om jeg ville komme på festen hennes. Jeg fortalte at jeg var hos denne jenta og spiste sammen med henne. Venninna mi bor over henne. Etter 20 minutter sto hun utenfor og ringte på og jeg lukket opp og vi pratet litt. Hun ba meg komme opp hvis vi kunne. Etter en stund måtte jeg opp og låne en vinopptrekker og hun ba meg komme opp med pizzaen. Men det er så mange her og pizzaen rekker ikke til alle, sa jeg. Pyttsann, vi 3 kan spise sammen. Jeg gikk ikke opp ihvertfall.

Kunne det ha vært noe her eller kan jeg ta det med ro?

Skrevet

Altså, du lurer på om hun er interessert?

Nei,ikke det men en del andre har sagt til meg at det virker som om hun prøver seg på meg. Jeg er ikke enig fordi vi er gode venner som trives i hverandres selskap.

Gjest tjohooo
Skrevet

Nei,ikke det men en del andre har sagt til meg at det virker som om hun prøver seg på meg. Jeg er ikke enig fordi vi er gode venner som trives i hverandres selskap.

Da har du sikkert rett.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at gode venner av motsatt kjønn har minst en part som ønsker mer enn et godt vennskap. Det beste r at du er tydelig mot henne, slik at hun ikke nærer håp du ikke kan følge opp. Eller er det slik at du kunne tenke deg noe mer med henne likevel..?

Gjest true_love
Skrevet

For meg så virker det som hun ikke tålte at du var sammen med en annen jente da hun ringte første gangen og måtte da komme ned for å liksom sjekke hvordan dere hadde det, bryte inn på en måte, vertfall sånn jeg oppfattet det. Hun er nok interessert tror jeg. Men blir jo bare ren gjetting utifra det du sa.

Skrevet

Vet ikke jeg altså, men jeg har endel gutte venner som jeg gjør alt dette sammen med (unntagen å se fotball:))

Jeg mener at man godt kan være venner, man har hatt den erfaringen at etter en god tid, og vi har vært fortrolige som venner en god stund, så forteller noen at (som oftest på en fest med alkoholinntak) at de helt i starten var betatt eller forelsket i meg, men turte ikke gjøre noe med det fordi de merket at jeg ikke var intressert! Av og til skulle jeg da ha ønsket at de hadde fortalt meg dette slik at jeg kunne ha utviklet vennskapet eller noe mer! Skjønner?

mil1365380270
Skrevet

Trodde man kunne det før. Nå har jeg på følelsen at det tilhører unntakene. Hadde venner jeg trodde bare var innstilt på vennskap i mange år. Helt uskyldig, vi kunne snakke om alt og gjøre alt sammen. Så ble jeg singel, og da kom de ut av skapet en etter en. Føler meg litt lurt, men det er jo egentlig de det er synd på. Men jeg så jo bare på de som venner, så det er sikkert mulig at begge parter kan tenke sånn :-)

Gjest mener nå jeg
Skrevet

At jenter og gutter skal være sammen er bare tull. Det går jo bare ikke når det blir så tett vennskap. Å snakke sammen en del er jo greit når en møtes men ikke ringing og hyppige sms er, det blir for dumt. Jeg får ofte god kontakt med menn men kunne aldri funnet på å blitt en slik nær venn med en av motsatt kjønn. . Som regel ender det med at den ene føler noe. Greit nok så lenge begge er single men når den ene finner seg en kjæreste bør slik tett kontakt brytes umiddelbart i respekt for den man er sammen med.

Skrevet

At jenter og gutter skal være sammen er bare tull. Det går jo bare ikke når det blir så tett vennskap. Å snakke sammen en del er jo greit når en møtes men ikke ringing og hyppige sms er, det blir for dumt. Jeg får ofte god kontakt med menn men kunne aldri funnet på å blitt en slik nær venn med en av motsatt kjønn. . Som regel ender det med at den ene føler noe. Greit nok så lenge begge er single men når den ene finner seg en kjæreste bør slik tett kontakt brytes umiddelbart i respekt for den man er sammen med.

Jeg vet ikke jeg. For meg er hun en god venninne som er skikkelig sexy. Vi kommer veldig godt overens og humoren er omtrent den samme. Hun er 23 og jeg er 24. Det stedet jeg studerer på er det lite sted der det er mange studenter. Jeg tror at vi bare har fått veldig god kontakt og vi er kule mot hverandre. Fra imorra skal jeg og henne trene sammen også.

Kan ikke gutter og jenter være gode venner uten at det skal komme noe annet i mellom?

Jeg vet ikke men jeg føler at vi har det best som venner selv om denne jenta er pen og sexy.

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg vet ikke jeg. For meg er hun en god venninne som er skikkelig sexy. Vi kommer veldig godt overens og humoren er omtrent den samme. Hun er 23 og jeg er 24. Det stedet jeg studerer på er det lite sted der det er mange studenter. Jeg tror at vi bare har fått veldig god kontakt og vi er kule mot hverandre. Fra imorra skal jeg og henne trene sammen også.

Kan ikke gutter og jenter være gode venner uten at det skal komme noe annet i mellom?

Jeg vet ikke men jeg føler at vi har det best som venner selv om denne jenta er pen og sexy.

Kanskje hun er helt enig.

Kan jo være hun bare følte seg ensom den kvelden og at hun ville gjort det samme mot en venninne.

Jeg har "så gode" guttevenner. Kan trene sammen, har samme humor, ler, folk som ser oss tror kanskje vi er et par (som ikke holder hender eller kliner), men det kommer aldri til å bli noe, vi er rett og slett ikke hverandres "partnersmak" :).

Skrevet

Hun ble sjalu, men det behøver ikke å bety at hun er interessert i deg. Kvinner (muligens også menn) er konkuransemennesker når det gjelder menn. Selv om de ikke er interessert i mannen så skal de være den viktigste kvinnen i hans liv.

Hun følte kanskje at den andre jenta truet vennskapet deres?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...