Gå til innhold

Gode Barcelona-tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips for en langhelg i Barcelona?

Både mht spisesteder, barer, shopping og severdigheter.

Skrevet

Når skal dere reise da?

Severdigheter... anbefaler en guidet sykkeltur som starter nederst i La Rambla, ved Colombusmonumentet. Mike's biking tour heter den, og man får se mange steder og et lite innblikk i hva man bør få med seg på egen hånd senere.

Parc Güell, der de har den buede moasikkbenken blant annet, samt noen andre Gaudi-bygninger.

La Sagrada Familia. Jeg har bare vært på utsiden, men det skal visstnok gå an å gå innvendig også. Har hørt at det ikke er så mye å se der inne, men utsikten ut er bra.

Fontenen nedenfor Olympiastadion er verdt å se på kveldstid. Der er det vannspill med forskjellige farger og musikk. Kjempefint! Vet ikke om de har det hele året...

Kjekt å komme seg rundt med t-bane!

www.bcn.es Her kan du få en del tips. Du finner link til engelsk tekst der et sted...

En av mine favorittbarer er El Bosque, ganske langt nede i La Rambla. Man må inn en smijernsport, og ta til høyre der nede. Spesielt!

Kos dere... er faktisk på utkikk etter billetter til Barcelona selv sammen ei venninne. Regner med å dra i april eller mai på en langweekend. Det blir deilig!

:o)

Skrevet

Når skal dere reise da?

Severdigheter... anbefaler en guidet sykkeltur som starter nederst i La Rambla, ved Colombusmonumentet. Mike's biking tour heter den, og man får se mange steder og et lite innblikk i hva man bør få med seg på egen hånd senere.

Parc Güell, der de har den buede moasikkbenken blant annet, samt noen andre Gaudi-bygninger.

La Sagrada Familia. Jeg har bare vært på utsiden, men det skal visstnok gå an å gå innvendig også. Har hørt at det ikke er så mye å se der inne, men utsikten ut er bra.

Fontenen nedenfor Olympiastadion er verdt å se på kveldstid. Der er det vannspill med forskjellige farger og musikk. Kjempefint! Vet ikke om de har det hele året...

Kjekt å komme seg rundt med t-bane!

www.bcn.es Her kan du få en del tips. Du finner link til engelsk tekst der et sted...

En av mine favorittbarer er El Bosque, ganske langt nede i La Rambla. Man må inn en smijernsport, og ta til høyre der nede. Spesielt!

Kos dere... er faktisk på utkikk etter billetter til Barcelona selv sammen ei venninne. Regner med å dra i april eller mai på en langweekend. Det blir deilig!

:o)

Takk for tips! Vi reiser i slutten av januar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...