Gå til innhold

er det enkelt å få nytt mobilnummer?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger nytt nr
Skrevet

har fått en del anrop fra ukjent anrop. Har en mistanke om at det er fra folk som pleide å mobbe meg på skolen før. jeg har abonnement med telenor nå. Hvis jeg får nytt nr, kan det holdes helt skjult? altså at ingen får vite det med mindre jeg opplyser om det selv?

trenger noen råd

Gjest mobilguri
Skrevet

Hei. I tillegg til linken du fikk til telenormobil, kan jeg forsikre deg om at dersom noen ringer telenormobil for å sjekke nummeret ditt, har de heller ikke lov å opplyse noenting om ditt nummer eller abonnement til andre dersom de ringer kundestøtte for å prøve å finne ut av nummeret ditt. Gjelder hos alle operatører. Dersom det allerede er mange som kjenner ditt nåværende nummer, er det bare å ta kontakt med kundestøtte og bestille et nytt og hemmelig nummer.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hei. I tillegg til linken du fikk til telenormobil, kan jeg forsikre deg om at dersom noen ringer telenormobil for å sjekke nummeret ditt, har de heller ikke lov å opplyse noenting om ditt nummer eller abonnement til andre dersom de ringer kundestøtte for å prøve å finne ut av nummeret ditt. Gjelder hos alle operatører. Dersom det allerede er mange som kjenner ditt nåværende nummer, er det bare å ta kontakt med kundestøtte og bestille et nytt og hemmelig nummer.

når man har hemmelig nr., kan det ikke søkes/opplyses. Og det står som 'ukjent' når du ringer andre. Sender du SMS derimot, kommer det på displayet til mottageren. Men du sender vel bare sms til venner.

Gjest trenger nytt nr
Skrevet

når man har hemmelig nr., kan det ikke søkes/opplyses. Og det står som 'ukjent' når du ringer andre. Sender du SMS derimot, kommer det på displayet til mottageren. Men du sender vel bare sms til venner.

Har ikke noe imot at tlf nr vises når jeg ringer, men jeg er mer skeptisk til at andre skal finne mitt nr ved å søke på det. Dessuten er det praktisk for venner å se hvem som ringer, jeg får selv litt hetta hvis jeg får skjult anrop på tlf.

Kan jeg reservere meg mot at andre kan finne meg uten at jeg har skjult nr?

(håper du skjønte hva jeg mente)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Har ikke noe imot at tlf nr vises når jeg ringer, men jeg er mer skeptisk til at andre skal finne mitt nr ved å søke på det. Dessuten er det praktisk for venner å se hvem som ringer, jeg får selv litt hetta hvis jeg får skjult anrop på tlf.

Kan jeg reservere meg mot at andre kan finne meg uten at jeg har skjult nr?

(håper du skjønte hva jeg mente)

jeg skjønner hva du mener. Det var ikke mulig før, så da må de evt. ha endret reglene hvis det er mulig nå. Du får undersøke med telenor. Knaksje andre tele-selskaper har andre ordninger. lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...