Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står helt fast, og håper noen kan hjelpe meg.

Jeg har en dobbel lysbryter, som jeg prøver å montere.

På den ene siden er det tre monteringspunkter, med symbolene L, B, B.

På den andre siden er det to punkter, med pilsymboler.

Hva betyr disse symbolene? Jeg antar at pilene er strøm inn?

tigertrollet
Skrevet

Jeg vil bare si i fra at jeg _ikke_ kan hjelpe deg.

Skrevet

Jeg vil bare si i fra at jeg _ikke_ kan hjelpe deg.

Det var som...

Heia, forresten :)

tigertrollet
Skrevet

Det var som...

Heia, forresten :)

Heia.

Jeg laster ned musikk nå. Og hver gang jeg gjør det tenker jeg på deg og humrer litt for meg selv;-P

Skrevet

Heia.

Jeg laster ned musikk nå. Og hver gang jeg gjør det tenker jeg på deg og humrer litt for meg selv;-P

Du tenker på Den Store Slettingen?

:)

mil1365380270
Skrevet

Du må ikke være så engstelig, det er bare å prøve seg frem. Bare fest ledningene litt her og der, så det ser pent ut. Bruk gummihansker ;-)

tigertrollet
Skrevet

Du tenker på Den Store Slettingen?

:)

oh yeah...13000?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Denne bryteren er en EN-polet bryter. Dvs. den bryter bare den ene polen til vært lys. "L" er strøm inn. De to "B" er enpolet strøm til hver lampe.

Den andre lederen står på med strøm konstant.Skjønner du?

Skrevet

oh yeah...13000?

Du er så ondskapsfull, baby

Skrevet

Denne bryteren er en EN-polet bryter. Dvs. den bryter bare den ene polen til vært lys. "L" er strøm inn. De to "B" er enpolet strøm til hver lampe.

Den andre lederen står på med strøm konstant.Skjønner du?

Takk for svar.

Jeg skjønner på en måte, men ikke helt. Jeg har et bilde med forklaring. Du skulle ikke ha en adresse jeg kunne sende den til?

Skrevet

Hei,

Fritt etter hukommelsen:

Svart leder skal til "L" (Line, eller "Live" på engelsk)

"B" står for "blindkobling" og er ikke koblet til noe som helst. Du kan evt. bruke disse som "sukkerbiter".

Ledningen til lampene obles til "pil" symbolet. Jeg er ikke sikker hvilken type bryter du har.

Blå ledere kobles sammen (evt. kan du gjre dette i en av "B" terminalene).

Med vennlig hilsen

Skrevet

plutselig leser jeg dobbelt? Dette spørsmålet har jeg da vitterlig lest et helt annet sted i dag?

Skrevet

plutselig leser jeg dobbelt? Dette spørsmålet har jeg da vitterlig lest et helt annet sted i dag?

Fyren har nok to soverom, og spør én gang for hvert rom!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er samme mannen :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Takk for svar.

Jeg skjønner på en måte, men ikke helt. Jeg har et bilde med forklaring. Du skulle ikke ha en adresse jeg kunne sende den til?

[email protected]

Skrevet

Hei,

Fritt etter hukommelsen:

Svart leder skal til "L" (Line, eller "Live" på engelsk)

"B" står for "blindkobling" og er ikke koblet til noe som helst. Du kan evt. bruke disse som "sukkerbiter".

Ledningen til lampene obles til "pil" symbolet. Jeg er ikke sikker hvilken type bryter du har.

Blå ledere kobles sammen (evt. kan du gjre dette i en av "B" terminalene).

Med vennlig hilsen

Dette høres veldig riktig ut, men jeg får det ikke helt til. Prøver videre.

Takk!

mil1365380270
Skrevet

Fyren har nok to soverom, og spør én gang for hvert rom!

Med vennlig hilsen

Har ikke en gang fått takk for svaret mitt, jeg *sutre* Og om jeg må få si det selv, så var det ganske bra!

Hva gjør du f.eks. hvis det er en sånn der brun ledning der? Brun er ikke en veldig fin farge?! Den vil du ikke ha inne i den fine nye bryteren din, vil du vel?! Nei, da klipper du selvfølgelig den av. Så langt inn som mulig, det er selvfølgelig unngåelig at den er i veggen din, så det får man bare se mellom fingrene med.

Estetikk gjelder da vel i elektronikkens verden også???! Huff! *rister på hodet*

Skrevet

Har ikke en gang fått takk for svaret mitt, jeg *sutre* Og om jeg må få si det selv, så var det ganske bra!

Hva gjør du f.eks. hvis det er en sånn der brun ledning der? Brun er ikke en veldig fin farge?! Den vil du ikke ha inne i den fine nye bryteren din, vil du vel?! Nei, da klipper du selvfølgelig den av. Så langt inn som mulig, det er selvfølgelig unngåelig at den er i veggen din, så det får man bare se mellom fingrene med.

Estetikk gjelder da vel i elektronikkens verden også???! Huff! *rister på hodet*

Veldig bra svart, mil :) Jeg hadde veldig god nytte av innlegget ditt :)

mil1365380270
Skrevet

Veldig bra svart, mil :) Jeg hadde veldig god nytte av innlegget ditt :)

Du må bare spørre, jeg har masser av liknende gode råd på lager. Noen er vel strengt tatt bare teorier, men den som intet våger, intet vinner ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...